Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Tuesday

Musafir ke Perth : Day 03 & 04

Bismillah.


*********************


Hari ke-3 dan ke-4.

Kumpulan ke-2 sampai pagi hari ke-2 kami di bumi Aussie ini.

Maka berkumpul rakan-rakan pejabat yang akan meneruskan aktiviti.





Berjalan-jalan menuju ke Melbourne Cafe - untuk breakfast.




Sempat ber'posing' sebelum meneruskan perjalanan ke King's Park. 

Permandangan sepanjang hari melewati kehijauan King's Park.






Tiada apa yang istimewa bagi seorang yang 'kurang menghayati dan menyintai' kehijauan bumi! hikhikhik.

(maaf ye... saya seorang yang 'alah' untuk beraktiviti panas dan sekadar melihat permandangan pokok... kalau laut, sungai atau berkaitan air - yes, saya suka!).

*****************

Hari ke-4, kami ke Fremantle. Tempat untuk borong kacang-kacang atau sourvenier.

Tapi, harganya agak mahal sedikit (tapi tidak semahal di Perth City!!! grrr.... grrrr...).






Tempat yang paling "HEAVEN" untuk membeli-belah adalah E-SHED MARKET. Bersungguh aku 'memborong' menghabiskan sisa duit yang berbaki (esoknya dah nak balik!). 

Uncle ini adalah ownernya. Bertentangan dengan kedai Uncle Megabest Product ini adalah toko Bu 'Ade (nama kedainya Aussin - kata mereka yang beli di sini, harganya masih boleh runding dengan auntie Indonesia itu). 

Apapun, aku malas nak jalan-jalan dan belek harga. Asal dapat beli buah tangan untuk suami dan anak-anak serta anak buah, cukuplah memadai (fakta sebenar adalah - DUIT DAH HABIS WEIIHHH!!!)



OH! Ini adalah kereta uncle Megabest di atas ini. SEMPOI bak hang!.


Perjalanan di tutup dengan makan tengahari di Cicerello's. Sebuah kedai makan yang 'harus tuju' kata orang yang pernah datang. Untuk menikmati makanan laut yagn HEAVEN (kata mereka).

Tapi jujurnya, tekak aku merasakan bahawa ianya BIASA sahaja.
Kalau menyatakan tentang seafood, rasanya, lebih sedap dan enak IKAN BAKAR PARAMESWARA MELAKA.... hihihi... (Maaf ye. Jangan terasa bagi sesiapa yang gemarkan makanan laut di Perth ini). hehehe.







Ada teman-teman yang menyatakan bahawa satu lagi kedai, namanya Kailis Fish Market Cafe - pun sedap fish & chipsnya - tapi, bagi aku, biasa sahaja. Opss... again, SORRY.

Permandangan di sini, oklah. Lagipun di Malaysia pun banyak laut, jadinya, tidak menjadi satu yang teruja bebenor bagi kita yang biasa lepak bercuti di laut ni. 





Lepas makan, aku sudah terpisah dengan group pejabat. Mak buyung sudah tidak mampu bertahan lagi untuk berjalan. Kaki sudah lenguh. Kepala nampak bantal! huwaaaa...

Jadinya, aku pulang dengan seorang sahabat pejabat. Naik train. Tiba di Perth City, naik bas. 


*****************

Hari ke-5 - MASA UNTUK PULANG!

BALIK! BALIK! BALIK!


Subuh hari di lapangan terbang Perth.
Sementara menanti boarding - habiskan masa dengan pembacaan.


Atas flight - usai gambar ini di ambil dan menikmati Nasi Lemak Pak Naseer - aktiviti seterusnya adalah TIDORRRRRR.... zzzzzzzzzz..... hehehehe. 


Selamat sudah sampai ke Tanahairku tercinta... hihihi.


*************************************************

Sungguh lama membiarkan sambungan entri ke Perth ini tertangguh.

Begitulah dunia penulisan, apabila ditinggalkan seketika, ia akan menjadi proses peninggalan yang agak lama – dan malas itu akan menjelma. 

... dan boleh dilihat daripada rentak bahasa, keterujaan menceritakan peristiwa ini sudah kian malap. Sekadar mahu menghabiskan cerita.

....
TAMMAT perjalanan Perth 2014!



YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.