Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Friday

Permulaan Tahun Baru - 2016 : DOA



“Ya Allah Ya Rahman Ya Rahiim Ya Barr, Tuhan Yang Maha Pengasih Pemurah lagi Maha Baik. Aku mohon padaMu Allah Ya Wahhab Ya Razzak Ya Mu’iz, Ya Basith, Ya Nur Ya Haadi, Ya Samad. Sesungguhnya hamba-Mu ini mohon, tambahkanlah buat kami rezeki-Mu, jangan Kau kurangkan. Muliakanlah kami, jangan Kau hinakan. Lapangkan kehidupan kami, usah Kau sempitkan. Berikanlah kepada kami taufik dan hidayah-Mu, jangan Kau tahankan. Pilih kami ke arah kebaikan, jangan Kau biarkan lalai. Redai kami dan redai juga semua usaha dan urusan kami, dunia dan akhirat. Pilih kami untuk masuk ke dalam syurga tertinggi-Mu bersama Rasulullahi Sallallahu Alaihi Wassalam wahai Allah Ya Muqtadir.  

Ya Allah Ya Fattah Ya Alim Ya Wasi’, bukakanlah untukku dan keluargaku pintu-pintu kebaikan, pintu-pintu keselamatan, pintu-pintu kesihatan, pintu-pintu nikmat, pintu-pintu keberkatan, pintu-pintu kekuatan, pintu-pintu cinta sejati, pintu-pintu kasih sayang, pintu-pintu rezeki, pintu-pintu ilmu, pintu-pintu keampunan, dan pintu-pintu syurga. Sesungguhnya kami memohon kepada-Mu untuk diri kami, ahli keluarga kami dan seluruh umat Islam akan semua kebaikan dunia dan akhirat.

Allah Ya Ghaffar, Ya Ghaffur, Ya Affuw, Ya Tawwab, Ya Ro’uf, ampunkan segala dosa-dosa kami, yang dahulu, sekarang dan yang akan datang, yang kami ketahui dan tidak kami ketahui. Kami berlindung kepada-Mu dari semua kejahatan, yang kami ketahui dan tidak kami ketahui. Kami memohon syurga-Mu dan yang dapat mendekatkan kami ke sana, berupa perkataan dan perbuatan. Kami berlindung kepada-Mu dari neraka dan apa yang mendekatkan kami ke sana, berupa perkataan dan perbuatan. Kami pohon akan kebaikan kepada-Mu sebagaimana yang dimohon oleh Rasul junjungan kami, Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wassalam kepada-Mu. Dan sesungguhnya, kami berlindung kepada-Mu sebagaimana Baginda Rasul memohon perlindungan kepada-Mu. Dan kami memohon urusan yang Engkau tetapkan bagi kami, supaya dijadikan kesudahannya sebagai kebaikan dan kebenaran yang bermanfaat, di dunia dan akhirat.

Ya Allah Ya Hayyu Ya Qayyum Ya Khaliq, Tuhan yang Agung. Dengan rahmat-Mu aku memohon pertolongan. Perbaikilah diriku dan setiap urusanku dan jangan Kau serahkan aku kepada diriku waima sekelip mata.

Ya Allah Ya Wadud, berikanlah cinta-Mu kepadaku. Jadikanlah aku mencintai orang yang mencintai-Mu dan mencintai segala sesuatu yang membawa kecintaanku kepada-Mu.

Allah Ya Ghaniy Ya Mughni, anugerahkan kami kekayaan ilmu yang bermanfaat, harta benda yang berkat, serta ketenangan jiwa yang mendekatkan kami kepada-Mu dan jemput kami dengan tenang untuk kembali kepada-Mu dan masuk ke dalam syurga tertinggi-Mu dalam keadaan kami redha lagi Kau redhai. Makbulkanlah Allah Ya Mujeeb.”











#catatankaktiny
#IniKakTiny
#TintaTiny

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.