Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Thursday, April 24, 2014

PhD Oh! PhD - Part 9 ~ Supervisor Oh! Supervisor

Bismillah.

Perjalanan PhD diteruskan ke langkah seterusnya.

Mengikut perkiraan Semester, aku agak ketinggalan.

Maklumlah, dengan kerja, dengan tugasan pejabat, urusan rumahtangga - masa Semester 3, sempat menambah anak!

Makanya, sekiranya di bandingkan dengan perjalanan yang sepatutnya, pergerakan  aku, memang agak 'slow'!

Sekarang, sudah di Semester 5, baru dapat buat Perjumpaan Pertama Jawatankuasa Penyeliaan PhD.
Aduhai.

Tiga orang pensyarah menjadi Ahli Jawatakuasa Penyeliaan PhD aku adalah:
1- Prof. Madya Dr. Khairuddin Idris;
2- Prof Dr. Turiman Suandi;
3- Prof. Madya Dr. Ismi Ismail.


Perbentangan di mulakan dalam suasana yang santai.
Sangat santai.
Sambil makan lontong dengan kuah kacang dan ayam masak merah.

Lucu mengenangkan apabila Prof. Turiman asyik bertanya soalan dan aku pula asyik meminta dia memberikan penerangan. Ini sessi perbentangan ke atau kelas? hihihi.

Keseluruhannya, OK.
Tetapi tidak lepas untuk menetapkan Peperiksaan Komprehensif (CE).
Prof. Turiman kata, perlu ada perjumpaan ke-2.

Oklah Prof-Prof sekalian.
Jumpa pun jumpalah.

Ini proses saya belajar dan terus belajar.

(Sedang merancang tarikh!)

.

No comments:

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.