Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Sunday, September 18, 2022

MERAMAIKAN PEMEGANG PHD

Assalamualaikum.

Bismillahirrahmanirrahim.

Dalam diam tak diam, sudah hampir 3 tahun aku menjadi pemegang Ijazah Doktor Falsafah - PhD!

Dr. Tiny Azleen binti Yahaya.

Nama itu tertera dalam pelbagai poster program yang aku kendalikan, malah dalam poster kata-kata semangat yang aku muat naik dalam Facebook.




Dan, dalam tempoh ini jugak, Masya-Allah Tabarakallah, pelbagai progam berkait pengajian tinggi dan PhD ini, Allah Al Baari izinkan berlaku, syukur Alhamdulillah.

Allah Ar Razzaq Al Alim rezekikan ilham untuk buat program berkaitan penulisan tesis, ada yang secara percuma dan ada yang berbayar.

Webinar Jom Buat PhD telah diadakan secara PERCUMA.


Alhamdulillah, daripada program tersebut, Allah izinkan aku lanjutkan pula ke program berbayar.

VIDEO PANDUAN JOM BUAT PHD.



Link Video Panduan Jom Buat PhD

https://inspiwriteracademy.com/


Masya-Allah Tabarakallah.

Melihat sejauh ini perjalanan yang Allah Al Muqtadir tetapkan dalam takdir kehidupan aku, sungguh, aku tak mampu nak menidakkan kebesaran Allah Al Kabir.


Melihat sahaja poster wajah aku dalam setiap program yang aku kendalikan, tidak sikit ucapan syukur aku lanjutkan kepada Allah Asy Syakur. Tanpa izin-Nya, pastinya aku tak mampu menikmati semua nikmat ini di dunia yang fana ini.


Aku mahu menghargai dan mensyukuri nikmat yang Allah kurniakan ini dengan terus memberi, berkongsi dan menyebarkan ilmu atas kapasiti kemampuan yang Allah Al Qowiy tetapkan kepadaku.

Sungguh, aku tak pandai, aku tak mampu, andai tiada izin Allah Al Qudus Al Jabbar Al Malik, tiada upaya aku nikmati semua ini.

Ini semua kurniaan Allah Al Barr yang Maha Baik.

Alhamdulillah thumma Alhamdulillah.


Doaku, semoga aku terus kuat dan tenang dalam lindungan Allah Al Matin, As Salam Al Hafiz An Nur An Nafi' untuk sebarkan cahaya ilmu ini agar manfaatnya dinikmati oleh orang yang memerlukannya, termasuk diriku sendiri. Amin.


Wa U Fau Widuamri Ilallah

Innallaha basirunmbil ibaad.


Sa;am takzim.

KakTiny

No comments:

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.