Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Friday, May 03, 2019

Selang tahun - 2019

BismillahirRahmaanirRahiim.

Allahu Allah Ya Karim.

Sejak entri yang lepas, rupanya menjangkau setahun saya menyepi langsung dari dunia media sosial.

Sudah masuk ke bulan Mei 2019 setelah tahun baharu 2019 berlalu dengan pantasnya.


Lagi dua hari, dunia akan menyambut bulan ramadan, bulan keberkatan, bulan yang dinanti oleh seluruh umat Islam.


Banyak yang mahu dinukilkan, banyak juga yang perlu disimpan terlebih dahulu.

Semoga blog ini kembali mendapat sentuhan pemiliknya yang baru mula mahu menjengah dunia setelah sekian lama bertapa berhibernasi dengan begitu lama, membawa diri menyantuni pengajian yang begitu panjang kisah dan pengkisahannya.

Mohon ada ruang dan peluang untuk jari jemari ini rancak menari di sini, untuk kesekian kalinya, seperti suatu waktu dahulu... Mohonnya begitu.


.

.
Allahummassolli Ala Muhammad
Wa'ala alihi wasohbihi wabarik wassallim.

.
.
Segala pujian kembali kepada Allah Ya Baari Ya Barr Yang Maha Mengatur Yang Maha Baik, yang merencanakan yang baik-baik dalam hidup hambaNya ini. Alhamdulillah Allah Ya Syakur. 
.

Salam takzim
-Kaktiny-

No comments:

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.