Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Friday, October 09, 2020

2020 - Tahun Pemula - Mudahnya Tulis Tesis

Subhanallah.

MasyaAllah Tabarakallah.

Sudah setahun demi setahun berlalu. 

Tahun 2019, hanya satu post sahaja. 

Tahun 2020 ni pun, dah nak habis tahun, baru nak menjengah ke sini. 


Allahu Allah.

Perkembangan terkini?

Alhamdulillah, kisah PhD oh PhD telah menemui titik jaya. 


Alhamdulillah, aku sudah bergelar Dr. Tiny Azleen Yahaya. 


Kisah yang banyak aku catatkan di sini seawal pengajian. 

Syukur, setelah pelbagai badai dan gelora dalam menempuh lautan dalam, destinasi kejayaan itu berjaya juga dilabuhkan sauh. 

Syukur Ya Rabbul Karim.

***

Terkini, usai pengajian PhD ini, aku beralih kepada jihad seterusnya yakni menyebarkan ilmu.

.

Sebagaimana yang Allah firmankan dalam surah As-Syarh 94 : Ayat 7-8, sesudah lakukan satu perkara (jihad), lakukan perkara baik yang lain. 
Itu yang saya pegang. 
Usai berhasil peroleh kejayaan dalam jihad ilmu (PhD), sekarang masa untuk menyebarkan manfaat ilmu kepada orang ramai pula. 
Usaha untuk memartabatkan ilmu dan memandaikan bangsa atas tiket PhD. 
Impian yang saya doakan pada tahun 2012,dn yang saya berteleku menyiapkan ya pada tahun 2015, kini Allah Al Baari sedang rencanakan dengan indah. 

PRESTART MC DAN START MC akan menemui pelajar pascasiswazah yang memerlukannya. Biiznillah. 
Mohon doa semua, usaha ini dalam rahmat restu, izin dan reda Allah. Amin. 
Besar angan dan impian saya untuk melihat setiap pelajar pascasiswazah mendapatkan naskah ini dan berkata, "MUDAHNYA TULIS TESIS DENGAN START MC". 
😍😍😍
Haza min fadli Rabbi. 

La hau la wala qu wata illa billah. 
Alhamdulillah. 
Terima kasih Allah. 

Kaktiny. 




No comments:

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.