Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Thursday, July 30, 2009

Pemberian.. dan balik kampung..

Cerita 1:

Petang tadi masa on the way balik keje… tengok handphone, ada miss-call…

Eh… naper yer?... ada emergency ker?..

Ooooo… emergency.. mmg emergency….

Hihihi… dapat pemberian istimewa dari org yang istimewa…

Hmm…. Apa pemberiannya?... akan aku ceritakan bila tiba masanya…

Tadi..... kelam kabut aku call sana sini.. bertanyakan..

Ada tak orang nak ambil tempahan baju yang buleh siap jumaat depan?... tak kisah berapa harga upahnya.... YANG PENTING BAJU TU SIAP JUMAAT DEPAN!!!!”..

Mujur kakak kesayangan aku memberi jawapan positif… dan pemberian tersebut selamat diserahkan kepada kakak aku utk langkah seterusnya…

Semoga hari tersebut akan tiba.. dan aku akan nyatakannya.!!!...

(dh nampak dh klu kat situ.. kehkehkeh...)

-----------------------------------------------------------------------

Cerita 2:

Pagi tadi nureen ikut maktok and tokayahnya balik kampung kulim... Sessi dialog yang tak bleh blah dgn nureen.. bluweakkk kat anak ibu tuh.. bluweak.. bluewueaaak

Sessi Dialog 1:

Dialog aku dgn nureen (anak aku yg baru umur 3 tahun setengah!!!!) di pagi subuh syapie.. di atas sofa kat dalam umah...

Aku: Kakak betul ker nak balik kampung ni?..
Nureen: Iyerlah.. kakak nak balik kampung la..
Aku: Kalau ibu rindu kakak, camana?
Nureen: Ibu balik la kampung jugak...

Aku: iyer la.. iyer la...

SETTLE.. nureen dah selamat ikut maktoknya…

Sessi Dialog 2:

Dalam telefon jer.

Aku: Nureen kat mana tuuuu?
Nureen: Kat kampung laaaaa.... (amboi panjangnya laaaaa dia tuu.. grr grr grrr)..

Aku: Best tak balik kampung?
Nureen: Best laaaaaaa.... (ches ches ches.. membakar jiwa tul!!)
Aku: Ibu rindu kakak la.. camner eh?
Nureen: Kan kakak dah cakap, balik la kampung. Ibu ni!. Berapa kali kakak nak cakap. Kakak dah cakap.. balik la kampung...
Aku: grrr grrr grrr (OIT... NI SAPA MAK, SAPA ANAK NIH WEH?... kalau dekat, dh aku cilikan mulut anak bertuah ni tau.. grr grr grrrrr...)
Aku: Oklah oklah.. ibu balik kampung hari jumaat nih!!!!!!.....
Nureen:Ok bye.. (terus letak tepon tanpa pass kat maktoknya... dh aku kena call balik nak ckp ngan mak..)

SO... JUMAAT NI AKU NAK BALIK KAMPUNG..

KULIM – PENANG... HERE I COME...!!!!...

---------------------------------------------

Berbalik pada Cerita 1..

Semoga sempatla… utk dipakai di hari bersejarah itu nanti… amiiiinnnnn….

10 comments:

TOKMA said...

Jangan mengigau dah ler oooiiiii!!!!

iina said...

iyela.. iyela.. balik ler kampung wakakakah.. balik jgn tak balik.. setakat kulim jek tuh masih gigih ko leh balik tau.. sekurg2 terasa nak balik leh pecut jek keta tuh.. cam aku nie.. hati sentiasa ingat nak balik.. tapi nak pecut.. tggu aku ada pesawat peribadi ler heheheh.. anytime jek leh pecut ;)

fusarium solani said...

Selamat bercuti!

KAKTINY said...

tokma > mmg dh termimpi2 dh pun.. (tak sabar nk pakai masa convo nanti.. dan tak sabar gak nak balik kampung.. kehkehkeh)

iina> betul betul betul.. mmg esok aku pecut balik kampung weh.. ko pecut study ko then pecut balik mesia.. banyak menda yg aku nk kongsi ngan ko ni.. terutamanya.. jalan-jalan makan-makan la wei.. hihihi...

aliff> tak sabar nak balik nihh...

lupekanje said...

balik kampung tu hati2....
take care okeh..

(nureen tu hikot pangai saper yekk...wakakaka..)

kamar hati said...

kak tinyyyyy, nak ikutttttttttttt balikkkkkkkkkk kampunggggggggggg laaaaaaaaa....cannnnnnnn aaaarrrrrrrrrrrr????? waaaaaaaaaaaaa.... (pinjam intonasi nureen jap....)

KAKTINY said...

lupakanje > hihihi... acik rerasa pangai sapa acik?.. kehkehkeh...


kamar > jom jom jom.. kete kosong tuh.. hihihihi...

Masy said...

baju konvo tuu hehehehhee

balik jgn tak balik kak hehe

KAKTINY said...

masy > dah balik daaahhhh... hihihi

masni qisrine said...

cumelnye dialog dgn nureen tu
hihih

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.