Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Tuesday, September 07, 2010

SALAM AIDILFITRI 1431

Assalamualaikum kepada semua saudara-mara, sahabat-handai, rakan-taulan, jiran-tetangga, kenalan dan pembaca yang datang singgah ziarah sekalian...

Sempena menyambut syawal sebagai tanda kemenangan umat Islam memenuhi Rukun Islam yang ke-3, saya dengan ini MENYUSUN SEPULUH JARI, MEMOHON AMPUN DAN MAAF DI ATAS SEGALA SALAH LAKU DAN PERBUATAN, KESILAPAN BAHASA DALAM BERGURAU BERBUAL, KETERLANJURAN AYAT DALAM TULISAN, JUGA JIKA ADA KEDANGKALAN ILMU DALAM BERCERITA JUGA JIKA TIDAK KENA GAYA DALAM MENINGGALKAN KOMEN-KOMEN... SAYA MENGAKUI SALAH DAN SILAP SAYA DAN SAYA AMAT BERHARAP AGAR DIAMPUNKAN DAN DIMAAFKAN.

BENAR-BENAR SAYA MOHON AMPUN DAN MAAF. MOHON TIDAK DISIMPAN DENDAM DI HATI WALAU SEKELUMIT HAMA.. DAN SAYA AMAT MEMOHON AGAR SEGALA KESILAPAN YANG SAYA LAKUKAN PADA KALIAN TIDAK DIBAWA MENGADAP KE MUKA PENGADILAN DI HADAPAN ALLAH DI AKHIRAT KELAK..

Kedatangan syawal ini juga, saya dengan berlapang dada, MEMAAFKAN SEGALA SALAH SILAP KALIAN (jika kalian terasa ada tersilap dan salah kepada saya). Tiada apa-apa dendam yang saya bawa saat dan tika ini.. (sedaya upaya saya gigih melupakan segala kenangan yang tidak perlu dibawa bersama untuk melangkah ke hari-hari ceria yang berikutnya.... BIAR YANG LEPAS BERLALU.. dan TERUS BERLALU...). Semoga kita semua mendapat keredhaan Yang Maha Esa dan dapat menikmati syawal dengan riang ria..

Sambutlah syawal dengan penuh keinsafan...

Pesanan kepada diri sendiri : JANGAN LEBIH BERBELANJA DENGAN MENINGKATKAN KADAR "BERHUTANG".. (kad kredit tu awas skit!!)... BERSEDERHANA... (tgh mentarbiyah diri sendiri!!!)..

OPEN HOUSE??... tahun ni macam tak buat kot.. tapi, sesapa nak datang rumah, amatlah dialu-alukan... just give me a call and bagitau tarikh dan masa... lagi bagus kalau bagitau menu apa nak di'request'... (mcm YB... dia dh bagitau nk makan spageti carbonara JE.. kan kan kan.. hahaha.... and kak wos.. (rindu aku kt hang...) - dia nak mee jawa... okeh... nanti aku sediakan...).. hihihihi..

and.. SURPRISE!!... ada org jauh sampai!!... nanti aku story mory...
tapi lambat lagilaaahh... sbb aku akan bercuti start 8/9/2010 sampai 20/9/2010...
(tak tau la kekalau terajin nk upload in between tu kan.. hihihihi)..



... dan Ramadhan 1431 telah melabuhkan tirainya... SUNGGUH AKU SEDIH... layakkah aku menikmati lagi ramadhan ini?.. di tahun berikutnya dan seterusnya?.. Ya Allah.. berikan kelapangan kepadaku.. untuk menemui lagi ramadhan-Mu.. masih sikit sangat amalan yang kuperbuatkan di Ramadhan ini... huhuhuhu...

(adakah malam Lailatul-Qadar jatuh di malam ke-25 tempohari???... wallahu'alam bisawab...)



8 comments:

diba said...

salam aidilftri gk;)

ckLah @xiiinam said...

Eid mubarak ya ukhtie el kareemah...

Minal aidil wal faizin, kullu amin wa antum bi khoiri...


....ma'a as salaamah!

ibundo said...

wuish... lamanya ko cuti tiny.
kakpah sekeluarga ucapkan selamat menyambut lebaran kepada tiny sekeluarga. maaf zahir batin. Ada rezki kita jumpa dan makan2 hehe..

Kaktiny said...

Diba > Salam Aidilfitri...
selamat berhari raya ya..

Kaktiny said...

CkLah > datang KL roger2 calling2 ye.. nak masak menu special utk cklah and family.. (dh siap sebalang kuih utk cklah nih.. hihihi)

Kaktiny said...

kak pah > amik cuti lama.. saja standby... kalau ada urgent matter, balik je opis in between tuh.. hihihihi...

ada rezeki kita jumpa ye kak..
kalau jadi pegi umah akak, tiny roger k.. tiny bawak sebalang kuih utk akak.. hihihi...

Unknown said...

SALAM,

LF MENGAMBIL KESEMPATAN INI MENGUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN. SEMOGA AMALAN KITA DI BULAN RAMADHAN DITERIMA OELH ALLAH SWT

blackcardomompods said...

pesaltak bukak?baru nk request mee bandung satuuuuuuuuuuuuuu

kekekeke..

salam aidilfitri kak tiny!moga2 semuanya selamat berhari raya

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.