Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Monday, November 09, 2009

Menghitung Hari..


Ni bukan kisah aku.. ni kisah kakak kesayanganku… satu-satunya kakak kandungku.. hihihi..

Kakak tengah menghitung hari.. detik dan saat untuk melahirkan cahaya mata yang KE-5.. (uish.. 5 tuuuhhh... kagum aku.. kagum sungguh.. dh habis quota cuti beranak digunapakai.. lepas ni kalau nak beranak lagi.. UNPAID LEAVE LER!!!.. hahahha)..

Mak ngan ayah pun dah sampai dari kampung.. skrg stay kat umah kakak... (takdenyer senang hati mak ayah duduk kampung nak plak kakak dok mengadu start sakit2...).. hahahha.. walaupun kakak beranak dah anak yang ke-5, tapi mak ayah punya concern, macam dapat cucu sulung... itulah MAK ku DAN AYAH ku yang superb dan marveloooous... yang unggul dan yang TERBAIIIKKKK... (semoga aku buleh ikut jejak langkah mak dan ayah... amiinnn...)

Bila-bila masa dari hari ini aku bakal mendapat anak buah lagi.. hihihi... ANAK SENDIRI????... setakat hari ini, detik ini dan saat ini... CUKUPLAH princess and prince dua ketui kat umah tuh.. tak dak cita-cita, hajat atau niat nak menambah lagi.. huhuhuhu... (tapi tak tahulah kan.. tetiba nanti.. ploppp... kehkehkeh... rezeki di tangan Allah.. hihihi)

p/s: wos, setakat selepas kita pi deting lunch hari jumaat hariiii tuuuu.. mulut hang tak masin.. selamat aku.. kahkahkah....

6 comments:

ns said...

kaktiny, boleh lagi tu..3 lagik ke...kalau keje gomen gunakan sebaiknye 5 kali coti beranak tu, heh

kad0k. said...

kaktiny nye bila pulak? mana cukup prince dgn princess aje..:p

@xiM said...

cepat kak tiny cukup kan kuota yang ada..saya sokong saya sokong..hehehe

Kaktiny said...

Gdiz > addduuuuhhhh ns oiii... hang pon tgk betapa hebatnya 'pergerakan dan liuk badan' si prince and princess kaktiny tu kan kan kan..

lagi hang nk suh bagi depa adik??.. alamatnya kaktiny tudung tercabut jadi kain, kain terlari jadi tudung.. tidaaaaakkkkkk....


kadok > uish... awak tu bila nak tambah??.. hihihihi...


axim > hang ingat gol bola sepak ke adik sayang oii.... buleh main sokong2.. kalau gol bola mmg la nak banyak2.. ini perihal nak beranak!!... waduh waduhhhhhh.... gulp...

iina said...

mana tau wat phd ko menambah 1 lagik hehehehe ;)

Kaktiny said...

iina > ko jgn iina.. masin mulut ko nanti.. addduuuhhh.. hahahaha...

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.