Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Wednesday, March 17, 2010

Bosannya Menunggu..



PENANTIAN SATU PENYEKSAAN..

Setuju tak??.. aku setuju sangat.. aku mmg tak suka menunggu... kalau setengah jam ok lagi la.. sejam masih sabar menanti.. tapi kalau 3 JAM.. LARAT TAK???!!!... huhuhuhu....

Sementelah pulak.. kena duduk di kaki tangga sejak daripada pintu ofis di tutup sampai pintu gelas kaca besar di tutup... BULEH TAHAN TAK??.. naik kemato bontot oooo....
tapi takpa... ke rela menjadi PENUNGGU SETIA!!... sms bertukar balas... perlahan otak mencari idea.. kaki berjalan perlahan...

sambil menghayati PENANTIAN SATU PENYEKSAAN tu.. perjalanan langkahku terhenti di sini.. bukan apa, kalau duduk kat tangga ofis, tak larat berkuntau dengan nyamuk tiruk, aedes bagai...


Pelan-pelan menapak... sampai kat area ni.. dan jam ditangan serasa bergerak perlahan sangat... TUNGGU LAGI.. tengok kiri tengok kanan.. APA NAK BUAT EH??... HAH.. IDEA BERNAS DATANG!!!....

Tanpa berlengah (sebab dikhabarkan pergerakan dari sana hanya akan 'berlangsung' sejam kemudian..), maka laju je tangan aku menghayun kepada yang berkenaan...

Dan.. TARAAAA.... inilah INILAH IDEA BERNAS AKU TUH.....

ROTI KOSONG NGAN TEH AIS...


Walaupun tak sesedap mana sangat (alhamdulillah rezeki...) dan walaupun aku menunggu selama 25 minit utk sekeping roti canai... TAPI.. SYUKUR KERANA IA MENJADI PENEMAN SEMENTARA AKU MENANTI SI JANTUNG HATI yang hanya tiba 35 minit selepas harga makanan dan minuman itu aku bayar!!... huhuhu...

Menanti cik abang datang menjemput... OH CIK ABANG SAYANG!!....

apapun... DINDA TETAP SABAR MENANTI HADIRMU KANDA!!...

TAPI.. ITU SETAKAT SEMALAM JER LA.. HARI NI DINDA DRIVE SENDIRIK.. TAK MOH TUMPANG-TUMPANG DAH... KANDA BAWAKLER KERETA KANDA TU.. DINDA BAWAK KERETA DINDA.. MESKIPUN KITA SATU JALAN, TAPI PULANGNYA BERLAINAN MASA... JADI.. RELAKAN DINDA DRIVE SEMULA!!!.. hahahaha....

Gara2 abang amik lambat semalam, terlepas aku nak masak MEE SUAH SUP!!... (makan kedai jer..) huhuhu..

8 comments:

iina said...

wakakakah.. leh byg.. aku dulu penah gak kena.. dia ambik aku dekat kul 10mlm.. hahaha.. nasib juga uni tuh kelas abis kul 10.. so ok jelah aku lepak ofis.. sejak itu aku kata.. no more lagik dia ambik hantar.. baik aku bawak keta hahaha.. kot2 aku nak berpoye2.. nak balik awal.. nak p merendek.. nak pergi kelas aku yg merata tempat.. walaupun jrk xsampai 1/2km aku tetap bwk keta.. sebab sapa nak bwk aku ye laptop.. buku.. dr aku jln kaki panas2 baik aku bawak keta.. hahaha.. skrg nie.. bila ari2 kena jln kaki p uni.. ari2 gak aku berangan nak cik abg aku ambik bila aku balik dr uni.. takde ye.. hahaha aku tetap gak balik dengan driver bas 2 tingkat...

Takpe sabar itu ada sebab.. lain kali ko lak bwk keta.. suh dia lak kena tggu.. masa tuh mesti dia faham rasa kena tggu.. aku ye style.. psttt kalau buat gitu baru dia faham camna rasanya bila kena tggu.. tau pun marah hahahaha..

Uncle Lee said...

Hi Kaktiny, ha ha, patience not one of your virtues.
How come you makan roti kosong? Tada telor tiga ke? Or bawang 'lebeh tarok"? Ha ha.
I love roti, nasib baik sini pun ada jual most stores....
tetapi tada teh tarek....not that I drink that, more iced kopi my style.

You have a nice day, Lee.

zino said...

beri alasan kalau selalu sangat menunguu nanti ketagih roti canai hehe

m.q said...

hehehe..best gak tu sambil lepak
boleh makan2 hahaha

aliff muhammad said...

Salam,

Pergh! lamanya menunggu! Kalau Aliff, dah balik sendiri dah. Tak praktikal langsung!

KAKTINY said...

iina > betul tu iina oii.. cuba kalau kena kat batang idung diorang.. jangan kata 3 jam.. 30 minit lambat pon ko buleh tengok muka dia berubah jadik GORILA!!.. grrrr grrrr grrrr….


Uncle Lee > I don’t mind waiting.. (if I have no patient, dh lama I tembak my hubby..hahahaha)… 30 minutes to 1 hour, I may consider Lee… BUT.. 3 to 4 hours and Monday to Friday.. COME ON!!!.... who got patient to wait like that??? Huhuhuhu…
And it was almost a month.. no no no.. I wait no longer… better for me to drive by myself… huhuhu….


zino > bukan takut ketagih roti canai… TAKUT SKILL MASAK KURANG SBB DOK MAKAN LUAR JER!!... (kesian dapur kat umah tu tak berasap hari2 biasa... hari minggu baru nk merasa tuang minyak dalam kuali... mana buleh camnih...)..


m.q > kalau sehari dua buleh la dik.. KALAU SEBULAN STRAIGHT.. KO TAHAN????... AKAK TAK!!!!...


aliff muhammad > betul aliff… MMG TAK PRAKTIKAL!!.. sian anak2 kt umah.. bukan abah je balik lambat.. si ibu pon gak.. mana buleh jadik!!....
Mmg dh berhajat nk tahan teksi, tapi cik abang TAK BAG!!!... suruh tunggu gak!!.... dah nyer daripada kul 5.30 sampai kul 9.30malam dok jadi penunggu setia.. bukan setakat zohor ngan asar…. Maghrib ngan isyak pun solat kat ofis.. buleh camtuh??... hisyhh.. tak tahan ah…. Terus drive semula… sanggup drive sendiri..

S.C.H.A said...

terserlah keromantikan kak tiny ...

kak .. anda di tag!!

KAKTINY said...

scha > banyak la ko punya romantik dik.. dh tak larat bebel dah dek kerana dok jadi penunggu tangga... huhuhu...

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.