Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Wednesday, March 03, 2010

ENOUGH IS ENOUGH..

SUDAH!!.. cukuplah aku BEREMOSI yang amat-amat dalam bab-bab yang menyesakkan nafas dan dada nih... (betul, mengawal marah juga satu ibadah... huhuhuu... aku akui kekhilafan diri!!... huhuhuhu..)

Lanjutan daripada "AMARAH" aku yang melampau (yg perlahan cuba aku kekang!!) pada entri lepas... aku tujukan lagu ini - dari kumpulan WALI, khas untuk SEMUA - SEMUA UMAT ISLAM!! (termasuk DIRI AKU!!!)...

- nak cari lagu dia, pergi je ke google, tengok youtube.. atau klik kat tajuk nih.. aku dh linkkan..

TOMAT (Taubat Maksiat- Wali Band)

Dengarlah hai sobat
Saat kau maksiat
Dan kau bayangkan ajal mendekat
Apa kan kau buat
Kau takkan selamat
Pasti dirimu habis dan tamat

Bukan ku sok taat
Sebelum terlambat
Ayo sama-sama kita taubat
Dunia sesaat
Awas kau tersesat
Ingatlah masih ada akhirat

Astafighrullahal’adzim

Ingat mati, ingat sakit
Ingatlah saat kau sulit
Ingat ingat hidup cuma satu kali

Berapa dosa kau buat
Berapa kali maksiat
Ingat ingat sobat ingatlah akhirat


Cepat ucap astafighrullahal’adzim

Pandanglah ke sana
Lihat yang di sana
Mereka yang terbaring di tanah
Bukankah mereka
Pernah hidup juga
Kita pun kan menyusul mereka

Astafighrullahal’adzim

Cepat ucap astafighrullahal’adzim

Cepat ucap astafighrullahal’adzim
Cepat ucap astafighrullahal’adzim


Dan aku juga sematkan lagu ini ke dalam jiwa ragaku... Ya Allah.. dengarkan rintihan jiwaku...

Tuhan (Wali Band)

Tuhan dengarkan aku
Ku memohon kepadaMu
Kuangkat tanganku
Kulafaskan lidahku
Menyebut namaMu Tuhan

Tuhan lihatlah aku
Kuberserah kepadaMu
Kuletakkan keningku bersujud padaMu
Ampuni dosa-dosaku

Tuhanku jangan ambil nyawaku
Sebelum ku dekat denganMu
Tuhanku siapkan duniaku
‘Tuk nanti tiba akhiratku

Berapa nikmat yang t’lah Kau beri
Berapa yang t’lah aku ingkari
Masih pantaskah sujudku padaMu
Aku malu aku malu….


Aku mencari nur dan hidayah Allah.. aku mengejar syurga nan abadi di akhirat sana...
Aku serahkan urusan dunia kembali kepada Pencipta..
Aku redha dengan takdir-Mu.. namun aku tidak mengalah meneruskan jihad untuk-Mu...
Ya Allah... jgn Kau bolak balikkan hati aku.. tetapkan imanku.. perhatikan aku..
Lindungi kami hamba-hamba-Mu... amiiinnnn...

9 comments:

Masy said...

bole layan ni

aNIe said...

Tiny...akak pun memang emosional bila pikirkan kejadian2 yang memualkan kebelakangan ni...

Malas dah nak maki2...biarlah dia mendapat hukuman yang setimpan dunia & akhirat...kalau akak jadi sesiapa pun akak takkan memaafkan pembunuh kejam itu...dan juga ibunya yang begitu buruk akhlaknya...

Dahlah...jom layan Wali Band...

KAMATO said...

moga2 Allah tetapkan iman kita

zue said...

jgn terlalu byk beremosi...buat sakit dada nanti...byk kan beristifar.

layan lagu 'wali band'.
best juga lagu2 ni.

AHMOI said...

sabar kak sabar...jgn terlalu emo kak..huhuu....lagu tuhan tuu best dh sejukkk hati dgr..

iina said...

InsyAllah.. semoga taubat kita diterima Allah.. yang silap kita perbetulkan.. yg terlanjur kita mohon dibetulkan laluan kehidupannya.. setiap hari ada sahaja insiden begini dimana-mana pun.. buka hati buka minda.. minta dijauhkan dari kehidupan sendiri

CikguZue said...

Mmg mcm2 berita akhir zaman ni. Semoga kita dilindungi Allah daripada semua fitnah2 itu.

kak ina kl said...

salam tiny..dah sejuk dah ek....
jom layan lagu kamu ni..
biar insaf sikit akak ni..

KAKTINY said...

Masy > mmg buleh sgt dik oii.. hihihi


aNIe > mari kita sama2 ketepikan emosi dan muhasabah diri kak yer... biarlah Allah yang memutuskan hukumannya.. kita jadikan iktibar..
Jom layanzzz…


KAMATO > amiiinnnn...


zue > betul tu kak.. sbb tu layan lagu2 wali ni.. bagi insaf skit… bila dengar lirik dan melodi dia.. rasa insaf plaks.. huhuhu..


AHMOI > semua lagu2 dia sejuk hati mendengarnya.. ambik iktibar dan pengajaran..


iina > betul.. situasi ni berlaku, masih berlaku dan akan tetap berlaku, itu janji syaitan yang hendak menyesakkan umat Muhammad kan..
Semoga Allah tidak bolak balikkan hati kita.. semoga Allah sentiasa prhatikan kita dan sayangi kita.. amiiinnn...


CikguZue > Semoga kita semua dilindungi Allah dan tidak termasuk dalam golongan yang fasik, munafik dan kafir.. nauzubillah…


kak ina kl > dah kurang skit dah amarah di dada ni kak… betul, perkara ni berlaku setiap detik dan masa.. syaitan mmg nak ini semua berlaku.. semoga kita tidak tergolong dalam golongan yang sesat… mohon Allah sentiasa bukakan pintu taubat dan beri hidayah kepada kita semua.. amiiinnn…

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.