Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Tuesday, August 10, 2010

OH RAMADHAN!.

Allahu Rabbi.... terima kasih kerana memberi rahmat dan nikmat-Mu kepada umurku, tenagaku, kesihatan tubuh badanku, kecerdasan minda dan jiwaku, keselesaan persekitaranku, untuk menyambut, melalui dan mendapatkan ramadhan-Mu. Untuk mengejar nikmat ganjaran yang telah Kau janjikan di dalamnya Ya Allah. Keredhaan-Mu jua yang aku pohon Ya Allah.


(sumber : dari FB seorang teman..)

Wahai teman semua... Dengan rendah diri "AKU MOHON KEAMPUNAN DARIPADA KALIAN JIKA MASIH ADA RASA BENCI, MARAH, SAKIT HATI, DENDAM ATAU RASA YANG TIDAK SELESA KALIAN TERHADAP DIRIKU!. BENAR DAN BERSUNGGUH AKU MEMOHON MAAF".

Dan, aku ikhlas memaafkan segala salah silap kalian yang pernah buat aku terasa, terluka, kecewa, sedih, pedih dan segala rasa yang tidak selesa itu.

Telah lama aku buangkan rasa-rasa yang tidak selesa itu, aku hanya inginkan rasa BAHAGIA, TENANG dan TENTERAM.

Sebagaimana aku mahukan rasa-rasa itu, aku juga mohon agar Allah anugerahkan juga rasa-rasa itu kepada kalian. Dalam gundah ada bahagia, dalam resah ada tenang, dalam gelisah ada tenteram... KERANA YAKIN BAHAWA ALLAH ADA BERSAMA KITA... SENTIASA...

Semoga sahaja Ibadah Ramadhan ini dapat kita jalani dengan sempurna, selesa, bahagia dan mendapat keredhaan dan keberkatan dari Yang Maha Esa. Amiin..

"Ya Allah Ya Rahman.. Ya Rahiim.. Berkatilah ibadat kami. Berikan petunjuk dan hidayah-Mu kepada kami, sekalian hamba-hamba-Mu ini.. dan jangan Kau bolak-balikkan hati kami lalu menyimpang dari jalan agama suci Islam ini. Tetapkanlah iman kami dan tujuan ibadah kami hanya untuk mencari dan memperoleh redha dan keberkatan-Mu Ya Allah.. "



SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK 1431H.








.

19 comments:

Cik DIA said...

Salam Ramadhan Al Mubarak...
sama la saya jugak...Maaf andai ada salah dan silap...moga kita sama2 beroleh kebahagiaan, ketenangan & ketenteraman dalam bulan yg penuh berkat ni...
selamat menunaikan ibadah...dan moga semua ibadah kita diterima....Amin....

p/s : bila nak dpt jumpa kaktiny ngan sekecik ber2 yg byk keletah tu lg yerk....windunyaaa.... (",)

aliff muhammad said...

Salam ramadan al-mubarak.

Catwoman said...

Morning Kak Tiny.....

Sy ucapkan Selamat M`jalani Ibadah Puasa buat Akak & family t`sayang. Sy juga mohon maaf jika t`silap budi bicara mahupun t`kasar bahasa selama kenal Akak dlm dunia maya ni.

**Menarik la pamplet tu.....**

Jaga diri ye, Kak Tiny.

:)

Yunus Badawi said...

rasanya ko takde buat salah dgn aku. Kalau adapun aku maafkan lah.

Aku jugak nak minta maaf dan halal makan minum kat jonis aritu.

selamat menyambut ramadan dgn mengisinya dgn amal2 soleh.

KAKTINY said...

Cik DIA > Salam Ramadhan Al Mubarak... sama juga dgn kaktiny nih yer..
Dtg la KL nih… jenguk bebudak tuh.. raya nanti jemput dtg umah eh..



aliff muhammad > Salam Ramadhan Al Mubarak... juga utkmu dik..

KAKTINY said...

Catwoman > morning sis.. kaktiny pon nk ucapkan Salam Ramadhan Al Mubarak... utk zyma sekeluarga… mohon maaf atas keterlanjuran kata atau bicara ya..
…”jom sama2 kejar ‘event’ dlm pamplet tuh”.. hihihi..
.. you take care too dear..



YB > terima kasih.. bukan apa, takut tersalah ckp dlm bersembang bergurau… nk plak selalu lamabt balas msg BB ko tuh.. kehkehkeh…
Semoga ramadhan ini dpt beribadat dgn penuh ketenangan dan mendapat keredhaan Allah..

Masy said...

selamat berpuasa kak! berbuka jonis laa kita nanti~ hahahaahah

Mak Su said...

salam ramadhan kaktiny, maaf zahir dan batin

tasekM said...

selamat berpuasa tiny.

maafkan slah dan silap aku.


.

kak Erna said...

salam tiny..selamat menyambut ramadhan..insyaallah..semoga kita diberikan kesihatan yang baik untuk menghadapinya..

ckLah@xiiinam said...

Selamat menyambut Ramadhan Tiny. Ampunkan segala salah dan silap ckLah.

KAKTINY said...

Masy > ye ye… kalau ada masa kita set bukak posa kt jonis (tapi.. surau alamanda buat tarawikh tak eh??..)


Mak Su > salam ramadham maksu… sama-sama kita ya...

KAKTINY said...

tasekM > aku pon ucap yg sama kt ko yer.. tahun ni aku berazam nk jumpa ko ler.. dh bertawon janji nak jumpa, tak terjumpa-jumpa pon.. hehehe…


kak Erna > salam kak…. Semoga Allah permudahkan jalan bg ibadah kita kak..
Dan berikan kekuatan kepada fizikal, mental, emosional dan rohani kita utk mencari redha-Nya.. amiin..

KAKTINY said...

ckLah > U inspire me a lot cklah… semoga Allah memberikan ganjaran dan beribu rahmat-Nya di ramadhan yang kali ini... amiin..

iina said...

Tiny.. Selamat berterawih.. bersahur dan berpuasa.. Semoga ramadhan kali ini memberikan kesejahteraan berpanjangan.. kuatkan semangat dan tabahkan jiwa.. Salam kemaafan ;)

kakpah said...

selamat menyambut ramadhan dan menjalankan ibadah...

KAKTINY said...

iina > sama utk ko juga dear.. semoga tawon depan aku dpt beraya ngan ko... amiin..


kak pah > sama-sama kita ya kak pah..

nidus2 said...

Belum kenal lagi dengan Tiny...so..Selamat Berpuasa.

KAKTINY said...

nidus2 > salam kenal.. terima kasih ziarah ke sini... salam ramadhan..

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.