Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Wednesday, October 22, 2008

Ngan Akak Unibers...

Mentang-mentang aku dah terror skit meng’upload’ gambo.. ni aku nak buat entri cerekarama bergambar plak.. hihihihi Aku pi detin ngan kak ungku.. (dia yang pada dasarnya nak gi interview tapi ’sekerat jalan jer’.. – tak jadik pegi ler tuh..).. Janji nak amik dia kat depan Isetan KLCC... 7 kali gak ler aku tawaf jalan KLCC tu sementara aku menunggu MISS DIVA UNIBERS kita tuh turun dari KLCC.. (akak pegi watson beli barang ker or pegi interview?.. lama bebenor org menungg weh...). Ini ler ropa org yang TAK NAK PEGI INTERVIEW tuh… (kak ungku nak pi interview pakai baju kurung?.. KAK UNGKU???...oh TIDAK!!!!).. wakhakhakhakahkahkahkahka…


Dek kerana janji nak makan asam pedas linda onn.... dan… dah janji ngan kak sepi gak sebenarnya... makanya pi ler ke ampang.. Sementara tunggu kak sepi dtg, ronda2 kat tesco.. masuk ler satu kedai nih.. dalam menengok bantal2.. di rak di bawah.. ada org tu teringin nak ”TENGOK” bantal rak atas.. kak unibers kita dok menilik bantal di rak2.. (BACA : perhatikan kedudukan bantal pink)..

Gambar di atas adalah kedudukan bantal yang disusun di rak… diikuti gambar dibawah.. orang itu tengah “memikirkan”.. APA YG DIFIKIRKANNYA??.. mungkin… “camner aku nak amik bantal kat atas tu HAH?”… wakahkahkahkah…


Ok.. habis bab ukuran ketinggian rak.. kengkonon nak makan kat asam pedas.. tapi kak ungku kata ada teman blogger yang sentiasa meracuni fikirannya dengan cerita-ceriti KLUANG STATION kat tesco.. makanya.. kami beralih arah.. (aku dh suntik racun lain sebenarnya kat akak unibers kita nih.. hahhahahha... tu yang dia ubah fikiran gak tuh..). Makanya, makanlah kami di sini...


Kak Sepi datang.. lihat sipi2 gambar mereka itue..

Oklah.. oleh kerana tadi gambar sipi… ni aku BUBUH GAMBAR BELAKANG… Apa yang anda lihat? Apa pandangan kali pertama anda? Aku nampak... TAK BALANCE.... bila Erra Fazira jalan ngan Mila.... WAKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH....

Berakhir hantar kak sepi.. kami menerjah tempat IDAMAN KALBU aku.. tempat di mana aku ni PEMEGANG SAHAM utamanya!!!... (tempat yang aku dah racun kak ungku supaya jgn makan byk kat kopitiam tadik... hihihi) Nak tau kat mana?.. hihihihi... ni ler dia...


Mmg feveret aku... nak wat camner.. kan kan kan.. walaupun utara selatan perjalanannya.. sanggup ku terjah jua.. Dan ini aksi BLOGGER OTAI.. setia ngan henpon kamera dia tuh...

Ni mangkuk dia yang ketiga.. percaya cakap aku.. jgn percaya ckp dia.. ni mmg mangkuk yang ketiga dia tambah… SUNGGUH!!!!...

Dan ini plak… MASA NI BARU DIA OFFER AKU SHARE?.. tinggal sudu jer.. chessss……. Konon perisa coklat 2, vanilla 1 (sebab aku tak makan ice-cream coklat… TAPI TIGA-TIGA DIA BALUN SORANG… bluweaakkkkk…).

Dah settle bayar-membayar.. kak ungku korang tu kata nak gi “femes the emes” tuh…, kuar dari Johnny.. MENONONG jer dia ke arah escalator.. aku pun confuse.. tanya dia nak pi mana?.... aku rasa tadi dia nak ke femes emes.. tapi naper dia nak naik escalator?.. nak pegi parkson ker?.. dengan muka CONFIDENT LEVEL TAHAP DIVA TERLAMPAU.. dia kata.. “nak ke situ lah”.. aku kata, “famous amos kat depan tu ler.. bukan kat atas, akak nak pi mana?”.. then dgn SELAMBA DIVA TAK BERSALAH nyer.. dia berjalan straight menuju ke femes emes tuh... BENGANG SIOT aku tgk muka CONTROL DIVA AYU AKAK UNIBERS tuh!!!.. sikit pun takder rasa “BERSALAH”.. aku plak yang rasa aku SILAP tunjuk jalan... PEHGH.. konfiden level yang amat memberansangkan betul.. MMG DIVA LAH!!.. (kakpiah.. ko setuju ngan kak tiny kan kan kan… hahhahahahhah)…

Abis kuar dari ALAMANDA POJAAN HATI BETA tu.. makanya kami pulang ke alam yang damai dan tenteram tuh.. HAH.. kali ni kak ungku berjaya LEPAK di umah no.23.. Tengok lah aksi DIVA MELEPAK CAM TAPIR KENYANG TUH... HAHHAHAHAH...(henpon ttp ditangan melayan ’peminat dan pengikut’ setia.. hihihihi).
Anyway.. best ler kuar ngan DIVA UNIBERS kita nih... hihihihi


12 comments:

Cikgooden said...

tak tahan nengok gambaq last...melingkar keletihan dan kekenyanagn tahap 23 kali petir

Ungku Nor said...

nak nyuruk bawah kusyen la macam niiiihhhh!!!!
bluweaakk ;p

Anonymous said...

wohhhh baru tau ke kaktiny???

amirhisham said...

Wah dah advance skrg. Makin banyak gambar dah upload. X per lepas nie amir ajar format plak.

Hehehehe.........

Masy said...

nk gelak tp cam kesian lak *hmmffssss tahan gelak*

Ungku Nor said...

MASY - berani la gelak.
kena gulai kang tatau..;p

kad0k. said...

habis licin..nasib baik tinggal kuah..hahaha

Mak Su said...

muka tuanpunya blog maner?

Kaktiny said...

Cikgooden > tu cikgooden baru TENGOK GAMBAR.. bayangkan saya yang seharian ngan akak unibers tuh.. semput oooiii… dok tergelak je sepanjang masa…

Ungku nor > akak takyah nyorok kak.. akak duduk celah2 kusyen pun tak tentu org perasan… sbb sama level kusyen... hahahhahha... (maunyer aku kena cobit telinga nih.. hihihi)

Ady > rasa macam dah tau.. tapi baru DAPAT BUKTI SAHIH... (hearsay evidence dah banyak dengar dah... hahahhaha)

Amirhisham > dah up skit ler.. nanti hang ajaq touch up2 plak k..

Masy > faham perasaan mu itu.. (tipu ler kalu ko tak gelak kan kan kan kan... hahahha)

Ungku Nor > masak asam pedas jer.. campur tetel.. wakhakhakhakahkahkah..

Kadok > mangkuk aiskrim tu buleh suluh muka.. licin giler..

Maksu > baru belajar upload gambo org.. belum blaja ilmu amik gambo sendiri ler maksu oiii... hahhahah

eddie dewanaga said...

2 gambar bawah tu mcm naga kekenyangan...

naga biru...

:P

Kaktiny said...

eddie > hahahha... sesuai sesuai... (psst.. masa kat tesco, akak kita tu sempat ushar rantai kaki lagik.. dia kata nak bagi awak 'tensen'..) hahahhahah

ze said...

tiny.... gambor akak dari belakang nampak lebih cun eh kalau diamek dari depan. pasai eh....

hehehe
btw mekasih layan akak ni... muahsssssssss

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.