Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Friday, May 14, 2010

YA Rasulullah

Salam Jumaat Semua....

Untuk renungan bersama...



(sendu dan sebak menemani pagiku.....)

12 comments:

Mak Su said...

video ker? tak leh tgk, kena block :(

KAKTINY said...

aah... video maksu..

kisah di saat sebelum kewafatan Rasullullah...

walaupun dh berkali-kali mendengar kisah ni.. tetap jugak sayu dan tersentuh hati bila membaca dan mendengarnya... sebak sangat.. huhuhuhu...

Yunus Badawi said...

Sayu dan sebak bila baca atau mendengar kisah ni. Betapa kasihnya baginda kpd umatnya. Cuma kita yg tak tahu menilai kasih dan cinta baginda.

Semoga kita diberi taufiq dan hidayah utk mengikuti ajaran2 baginda...... untuk kebaikan kita juga.

KAKTINY said...

YB > Rasul kita yg maksum dan dh tentu tempatnya di syurga Allah tu pon.. masih teringatkan kita umatnya.. dan risaukan kita..

tapi, kita ni.. UMATnya.. yg belom tentu dpt tempat di syurga Allah atau tidak nih... jangan kata nk sentiasa ingat Rasul kita.. nak rasa takut dan sedih utk diri sendiri yg tak tentu lagik... huhuhuhu... (tgh mentarbiyah diri sendiri!!).. huhuhu...

Tie said...

Aderk.. Kak tie memang menangis bila baca bab rasullullah kita wafat. Eh.. bukan menangis... meraung lagi.. huhu.. sedih betul !!

KAKTINY said...

Kak Tie > kita serupaaaaa..... huhuhuhuhu.....

Yunus Badawi said...

Aku respeklah ko ni.

Bila time bergurau, ko mmg sporting. Kena ko dah tag team dgn tijah.

Bila bab2 agama, ko mcm ustazah. Insaf aku baca.

KAKTINY said...

YB > Rasul kata:
Bekerjalah kamu seperti kamu akan hidup selamanya..
dan beribadahlah kamu sepertinya kamu akan mati esok hari..

kena la seimbang kan kan kan...
(tetiba jer!.. menjawab tak soklan ko tuh??...ini jer alasan yg aku reti nk bagi.... hihihi)

aNIe said...

Tiny...terima kasih kerana berkongsi dan mengingatkan...

Uncle Lee said...

Hi Kaktiny, just drop by say hello. Have a pleasant weekend, Lee.

kakpah said...

salam tiny,
akak juga sebab dan sendu.
.
.
.
susah nak luahkan dengan kata2.

KAKTINY said...

Kak Anie > berkongsi rasa kak..


Uncle Lee > hi hi hi.. thanks for your visit... hehehe...


kak pah > betul kak.. tak terluah dgn kata-kata.. hanya terasa di jiwa dan tanpa sedar, menitis air mata.. utk yg kesekian kalinyaaaa.... huhuhu...

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.