Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Friday, November 14, 2008

ANIS.. upsr + 5A

Aku tak tau apa entri kak unibers kita.. samada dia nak citer ke tak..

TAPI AKU NAK CITER GAK!!!...

ANIS DAPAT 5A... ALHAMDULLILLAH....
(AKU PLAK YANG MELOMPAT MASA DIA BAGITAU RESULT DIA!!!...)

Aku tepon mak anis.. (kak ungku kiter tu ler.. dgn ring ton buai laju2 yang buat aku rasa nak baling henpon jer..) pastu dengar "hello".. suara anis.. tak sempat aku nak bagi salam.. (aku dh terover excited jer.. terus aku tanya "dapat berapa?".. "5A"..

Aku tanya mak bagi apa?.. belum sempat aku DENGAR apa yang anis cakap.. aku 'terlebih dului' dengar SAYUUP-SAYUUP.. suara (sumbang mambang) MAK anis.. "NAK LAPTOP".. (POOODDDAAAAHHHH).... anak tak menda menda.. MAK YANG LEBIH PLAKKK... BLUWEAAAKKK...
Pasal hadiah tu pun.. aku tau kak ungku tu bergurau... kalau tak bergurau ngan aku.. ngan sape lagik kan kan kan..
Syukur alhamdulillah.. meskipun kak ungku tu suka sgt buat ayat exploitasi anak2 sendiri, tapi aku tahu dia BANGGA gilers ngan anak2 dia.. (mak mana tak seronok anak berjaya kan..) AKU TUMPANG BANGGA.. semoga Nureen ikut jejak KAKAK ANIS yang bijak.. amiiinnn..

Cam nak jer aku pinang anis utk adik aku si amir atau epy.. tapi nanti nureen kena panggil anis makcik anis atau maksu anis.. kalau anis nureen panggil makcik atau maksu.. MAK ANIS??... hah.. NENEK KAKAK... orait ler tuh.. HHAHHAHAHHA...

Jumaat!!...hmmm.. rehat yang panjang... "AKU NAK PI PAVILION.. SHOPPING UTK ANIS..." ada sesapa NAK TEMAN????!!!... (yang pasti aku TAKKKKKAAAANNNN BAWAK MAK ANIS TEMAN... BAHAYA OOOOOO...... silap2 anak tak dapat benda sgt.. si mak yang terlebih plak.. SUDAH!!!)..

Apa aku nak beli utk anis yer?.. hmm...hmm... hmmm....

(kak ungku.. sabtu naik KL.. gue nak bagi adiah kat anis..)

* Maaf kalau aku TEROVER!!!... aku memang dari dulu sukakan adik pompuan.. (sbb aku takdak adik pompuan..).. sbb tu aku suka sgt dekat anis tuh..

MAAF juga kalau ada yang terasa hati dgn tulisan aku.. jgn spedo kak ungku tau.. she's ok and very nice person.. aku suka kebabom dia.. sbb dia jer buleh tahan kebabom aku.. org lain tak tentu kebal cam dia.. pasal tu lawak aku agak kasar.. sorry kalau org lain plak yang terasa...

mujur Allah bagi aku anak pompuan.. tak sabar rasanya nak tunggu nureen besar..

24 comments:

Ungku Nor said...

weihh puansri, ngko kan dah terer jalan nak ke Seremban *walopun tersasar ke tol KESAS ;p*,
turun je la Sban minggu nih.

kitaorg dah beli tiket madagascar tengahari sabtu tu. takleh nak kensel..waima pospone sekalipun..

lalalala ;p

p/s jgn beli henpon untuk anis.
aku tau la ngko tu giler belikan henpon untuk orang tapi aku tade la nak kasik anis pegang henpon macam koboi pegang pistol lak kiri kanan..;p

kamar hati said...

wahhhh...congrat tuk anis...sure kak ungku banga giler...congrat tuk kak ungku gak sbb berjaya didik anis menjadi cerdik pandai...congrat, congrat...

uikssss...g pavillion??? nak ituttttttt...hihihihiih....

(",)

Nazali Noor said...

Wahhh..Kak Tiny...Saya rasa cam nak terlompat seronok dengar kejayaan Anis ni..Best yek dapat berita gembira camni...Apa kata akak bawak dia gi Liverpool? Kita tinggalkan Kak Ungku tuu..Kita jer shopping kat sini..makan minum dan tempat tinggal ditanggung beressssss..

Amacam Kak?

Kaktiny said...

ungku nor > GUA TAU LU BELI ENPON KAT ANIS... ANIS DH BAGITAU!!.. hmmm.. hadiah anis.. dah terbayang sesuatu yang menarik nih.. hihihi..
apa kata ahad naik KL.. lepak and makan umah gua (leh lawat kolam ikan tokma gak..heheheh)

kamar > mmg dia bangga giler.. tapi dia kan suker KEBABOM orang waima anak sendiri ponn.. hahahhahaaa... anis tu cantik dan bijak.. (cam sapa ek?. TAK NAK TULIH TAK NAK TULIH!!!!...)

abahnajwa > abah.. kalau liverpool tu cam KL-SEREMBAN.. TIAP2 HARI kaktiny PEGI abah oiii... hehehhehe...
Insyaallah.. ada rezeki lebih, kitaorang pegi sana.. (penginapan dan makan minum percuma tuh.. tinggal sedia duit tambang ejr.. macam menarik tuh.. hihihihi..)

Masy said...

bestnyeee dpt adiah. org dulu tak penuh laaa dpt A masa upsr tp klu akak nk bg adiah still ebelebel lg hihihihih

kakpiah said...

kak tiny yg penting ko jgn beli laptop nanti mak anis lak yg kantoi peksa STPM.. *kak ungku kan nk ambik STPM tawon dpn.. muahahaha*
kak ko ajak aku la kak.. gih Pavillion... sian aku 'darat' baru skali pi sana peh tu takot2 sbb aku syak diorang sumer tak moh layan aku sbb aku semekin.. hukhuk...

Yana Ismail said...

hihi..tahniah Anis itu..;)huhu brla best kan..tgk siap ada org nak bagi hadiah tu..auww!;)

eddie dewanaga said...

Anis rocks!!

Anonymous said...

tahniah utk anis!

bestnye anis dapat hadiah.

err..kaktiny taknak bagi hadiah kat anak saya ke. walaupun anak saya belum masuk tadika, tapi saya percaya bila anak saya ambik upsr nnt, dia akan dapat 5A! jadik, apa salahnya bagi hadiah awal². hehe..

Mak Su said...

oh.. dpt 5A...tahniah buat anis dan kak ungku... happy happy utk kaktiny :D

Intan said...

Tahniah Anis!

Sure dia suka dpt hadiah drpd auntie Tiny yg tersayang!

Danielle_Corleone said...

Wah! tahniah2. hahaha. akak copy la teori kat blog tu. saya tak kisah. hehe. :-p

Neeza Shahril said...

tahniah untuk Anis...
apa agaknya hadiah tiny untuk Anis ya.. :)

Kaktiny said...

Masy > takdak maknaaanyaaaa…

Kakpiah > request mak si anis tu mmg TAKLEH PAKAI oo.. ko ni piah.. nama jer keje kat sinun.. pegi jer lah pavilion tu.. ko beli donut J-Co tu pastu ko jenjalan ler masuk sumer2 butik tu.. ko jer syak diorang rasa camtuh…

Liyana > nak adiah gak ker?.. tunggu KONVOOOOO… hihihihi


En.naga > tak kuasa dia nak layanz rock ko tu en.naga oit… bluweakkksss…

Penyubiru > adiah utk anak ko.. tunggu dia amik peksa sama ngan anak kaktiny dulu… bluweaaakkk…

Maksu > mmg hepi kan maksu kan.. tak sabar nak suruh nureen amik UPSR.. kahkahkah.. (tadika pon blom…heheheh)


Kak intan > si mak tu yang lebih akak oiii..hahahhaha


DC > mmg dah kopi teh o milo siap dah DC oi… hahahhaha

kak neeza > adiah aper yek?.. tgh tanya diri sendirik.. kihkihkih…

iina said...

Puas aku tunggu kak ungku nak anounce dalam blog dia.. tapi senyap sunyi sepi je.. kekonon dediam ler tu kan.. tapi aku tau dari blog acik lupakanje.. then dari blog ko..

pada kak ungku congrat..mesti bangga dengan keputusan Anis yang cemerlang terbilang gemilang tu

Ko nie tiny memang baik hati.. bagus2.. bakal besan kak ungku nie telah menunjukkan kebaikhatiannya. itu baru anis yang dapat 5A.. kalau sok anjib yang dapat? dah ler bakal menantu tu kan.. mahu banglo atau hadiah besor yg muat lori treller dia beli hehehe..

Semoga murah rezeki ko tiny.. Insyallah

Kaktiny said...

iina > pasai anis dapat ler aku bagi.. ANJIB esok?.. tak tentu AKU NAK BAGI weh.. loyar burok sgt ngan aku.. hahahahhahahaaaa...

nanti mak anjib masuk meminang nureen, siapler hantaran dia.. tak main ler 7 dulang hati nyamuk.. aku minta 7 bijik banglo.. 7 kete mewah.. (silap2 aku kena kebabom 7 kali ngan ungku nor tuh.. kahkahkah...)

yg pasti, belum cukup 7 kali lagik diorg teman aku makan kat johnny's tuh.. keh keh keh..

13may said...

waaa....tahniah tahniah :)

zino said...

tahniah dapat 5A tapi itu baru ranjau yg kecik je ada banyak lagi di perjalanan tu.. semuga terus berjaya mengharungi nya..

Kaktiny said...

13may > tahniah kat mak anis yang pandai jaga anak dia... hehehe

zino > taniah kat mak anis.... betul.. byk lagi perjalanan periksa kan.. upsr baru titi permulaan...

Ungku Nor said...

err..sape yang memula dulu bukak mulut nak buat anjib jadik menantu??
sape????

aku tak sebut waima sepatah haram pun nak amek anak sape-sape jadik menantu aku.
belum lagi.

Sebab?
sebab Anjib belom sunat.

keh keh keh

Kaktiny said...

ungku nor > oklah oklah.. tauler anak2 lu pemes cam femes the emes tu kan.. sapalah anak gua nak ricky line kan kan kan..

takpelah.. gua serender ler.. tak cakap dah pasal anak menantu nih..(terasa cam gagak di rimba ler plak.. mujur kulit nureen and zaqwan tak ikut kulit abah dia... wakahkahkahhahahhahahhaaa)

Ungku Nor said...

helloooo cik sengal,
dah ngko demand nak 7 bijik banglo, 7 bijik keta mewah nak buat hantaran suma tu kan..
terus-terang cakap la, toke balak pun jual permit balak camni, tau tak?

aku melangut gak tunggu pokok duit2 yang acik kasik aritu kot ada la kuar duit seratos sekeping-sekeping 5 menet sekali..tade pon.

;p

Kaktiny said...

ungku nor > gue mmg sengal sejak azali lagik.. kehkehkeh..

pasal tu gue suka hati perut limpa jantung pankreas gue jer nak tulih apa2 yang terlintas dlm kepala hotak tempurung lutut gue nih.. hihihi

Ungku Nor said...

erkkk..okeh la kalo camtu.
gua no komen..hehehe

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.