Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Monday, November 17, 2008

Tertanya-tanya

Pasti ada yang tertanya-tanya.. (aku agak jer.. tak tanya lagi BAGUS...)

Apa hadiah anis yang aku war-warkan oleh kerana KETEROVEREXCITEDNYER aku tuh.. (aku ni kan over the acting.. taunyer tulis DARI HATI.. apa yang aku RASA... maka aku catatkan ... bukan tujuan nak canang sana sini.. tapi MAAF andai ada yang salah mengerti...)

Janganlah ada sesiapa tanya aku, anis, mak anis, adik-beradik anis waima yang sayang menyayang pada anis... apa HADIAH aku pada anis.. SEBABNYA... aku dah BATALKAN niat utk bagi hadiah kat anis.. (pun jgn ada yang buat spekulasi liar membabitkan mana2 pihak okeh.. tak baik tau tuduh2.. jgn TAMBAH DOSA KERING plak.. kalau nak salahkan aku.. SILAKAN.. dgn tangan dan hati terbuka luas..)

Untuk mak anis.. sorry ler gue ter'kansel' nak bg adiah kat anis tuh.. jgn marah yer.. hehehhehe... (gue tau lu tak marah kan kan kan...)

untuk yang menyayangi anis.. ku turuti nasihat anda.. sesungguhnya kalian lebih tahu apa yang baik utk anis kan kan kan.. sori ler aku asik tumpang menyelit jer.. (cam menumpang kasih plak.. kahkahkah...)

Untuk Anis.. Insyaallah nanti anis masuk U.. bila anis dah lebih 18 tahun.. untie bagi hadiah yer.... kehkehkeh...

Semoga anis terus berjaya... ikhlas untie doakan..

- alah anis.. untie beli coklat 'kedberi' tu jer.. (kan ada kedai cekelat kat pavilion tuh... takdelah harga riban-riban pun...)- tapi oleh kerana anis tak dibenarkan terima adiah.. makanya.. untie korbankanlah jer cekelat tu bagi kat nureen yer yer yer.. sorry yer sayang...

Aku ni mmg 'kalah' kalau dgn adik pompuan ni.. sbb aku TAKDAK adik pompuan.. huhuhu... mujur aku dapat SORANG anak pompuan.. alhamdulillah.. tak sabar tunggu nureen besar...



No comments:

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.