Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Saturday, November 15, 2008

Tag si Eiba

Bertuah ko eiba.. sempat gak ko selit nama kaktiny utk di'tag' yer..

mujur tag ko senang nak di buat.. (sorry ler lambat skit nak buat.. sbb nak post entri skrg kena buat kat umah... so, pepaham jer lah kalau nak bukak pc kat umah nih.. nak taip 5 minit jadi sejam.. gara2 si nureen dok 'kalut' nak tekan gak keyboard nih.. ni pun dok berkuntau ngan dia nih.. tu yang suka bukak pagi2 subuh tuh.. masa dia tak bangun tido lagik.. heheheh... eh.. terpanjang plak explanation.. hahahahaa... bab bagi alasan.. hehehehe.. serahler... )

ok.. ni gambo work station kaktiny.. satu workstation yang mmg buat keje OFFICIAL..... dan satu lagi kat bilik utama umah no.23 nih.. yang buat kerja tambahan yakni BLOGSPHERE tuh... hahahahha...




Which one is which... teka ler sendirik.. (tapi takdak hadiah.. ni bukan peraduan teka dan menang okeh..)..

Bab-bab yg bersangkut paut ngan OP*S nih.. eden maleh nak ELABORATE panjang.. bak kata aku pada diri aku... sediakan bot sebelum BANJIR BAH untuk kali ke-2.. kehkehkeh...


oh yer.. luper.. satu lagik.. berdua lebih baik nih.. hehehhehe.. (ni kegunaan waktu terdesak dan waktu BOSAN menghimpit jiwa dan waktu assignment perlu dibawak ke hulu ke hilir ke sana ke sinun.. hihihihi...)

ok.. itu jer peraturan 'tag' nyer kan kan kan... hehehehheee... ehh.. tak tak.. ada peraturan ler..

Ini cara-cara atau peraturan dia :-

1) snap work station anda.
2) then... taruk link blog anda kat bawah gambar work station anda...
3) iaitu bersebelahan dengan link-link blog yang ada..
4) tengok contoh yang dibuat nih...
5) begitulah seterusnya sampai bila-bila, ok...
6) sekiranya tag ini berkembang... pasti akan ada banyak link-link di bawahnya...
7) kalau tak... terencat la dia... ha ha ha...lastly...
8) tolong pass tag ini pada tujuh (7) blogger lain...pass la pada siapa-siapa..

okeh.. ni link dia :

@liyaNNuar / Azza / Tirana / Kamezaim / Eibalives / kaktiny

Now.. Aku nak tag.. hahahhaaa.. suker gak bab kenakan orang nih.. bulehler kalau nak kenakan senarai2 di bawah nih... (aku dh langgar peraturan.. peraturan kata 7.. tapi.. alah.. blog aku kan.. hehhehehheheee...).. so.. jawabler yer.. (yang dah kena.. nasib ler kalau kena lagik.. kehkehkeh..)

cukup ler dulu senarai tuh.. lain kali aku kenakan org lain plak.. buleh tak?.. buleh jer.. NI KAN BLOG AKU.. (dan utk kalian.. buleh jer kalau TAKNAK BUAT... TU KANBLOG KORANG.. tapi.. kalau BULEH.. BUATLER OITTT... hehehehheheheheee...)

salam hujung minggu utk semua...



15 comments:

iina said...

masa memula baca tag nie aku rasa cam aku bakal kena tag gak.. mula2 scan cam takde.. sekali tgk nama aku ada aduisss..

takpe nanti aku kemas meja study aku yg sungguh berselerak itu muahahhaha...

Anonymous said...

seb baik ku tak kena tag.hik3..

walaupun begitu, aku pun kena tag gak tapi dr org lain. uwaaaaaa...

hik3..

Ungku Nor said...

aku blom masuk opis..so aku dengan rasminya mendiskualifaidkan diri aku dari kena tag..huh.

;p

Kaktiny said...

iina > kemas kemas.. jgn tak kemas meja ko tuh.. hahahhaaa.. meja aku tak berkemas pun.. pasal tu aku amik gambo PC jer lebih.. kalau tgk round 360... mampuih... penuh weih ngan kertas buku pelbagai... kahkahkah..

mr.penyubiru > alah.. benda tag ni banyak lagik.. esok2 tungguler.. hahahahaa..

ungku nor > DAH AGAK DAH!!.. mmg eden dah agak akak akan BAGI ALASAN TUH!!.. wakhakahkahkah.. lu bab ngelat MMG KELAASSSS!!!... kihkihkih... takper takper.. nanti gua carik tag yg lu tak leh BAGI EXCUSE!!!.. heheheheh

lupekanje said...

acik igt tk ada nama, ropernya nama di tangga teratas...cehhh.. berkati lah kau kono sumpah tiny..hehehe..
takper..sib tk yah jawab soklan merapu...takat gamba PC..aper lah sgt utk tidak menghampakan...huhu..

kamar hati said...

uikssss....kena tag la pulok...tag yga ada ni pun tak terjawab lagi...huhuhu....

tunggu no....kena ikut turn....hihihiih....

(",)

Masy said...

tak nampak tak nampak lalalalala

Anonymous said...

aik..nm teman pun ader..tak patutttt..huhuhu..tp kr 2in 1 je lah kak..nk tgk my workstation buka my page cz teman dh di tag awl2 dek kak ieba...huhuhuh

ze said...

kalau akak buat, nak upah apa? banjer mkn ek.. tapi tak nak kat johnny arrrr.... hehehe

ns said...

waaa..kemasnye meja kaktiny...;p

zino said...

nasib baik terlepas hehe

Kaktiny said...

Acik > kena tag pun kena nyumpah gak.. kahkahkah… mujur tag senang.. kalau tag suh carik menu2 kat johnny’s.. hah…kan ker pening tuh.. hehehhe

Kamar > aga ga ga ga ga.. selamat menjawabler yer.. hihihi

Masy > kalau tak nampak maknanya ko tak nampak meja johnny’s memanggil utk ko duduk menghadap steamboatnya.. kahkahkah…

Ahmoi > kaktiny tau ko dh kena.. sajer jer nak gak selitkan nama ani.. hihihi

Sepi > abis tu nak makan kat ner?.. asam pedas Linda onn?.. kopitiam kluang station dlm tesco?.. bawak2 ler berjalan belah putrajaya ni plak akak oii.. hihihihi..


Gdiz > KEMAS?..ns tgk yang 45% jer saying oii… cuba round the clock.. 360 darjah… maunyer pening tgk buku kertas fail dan segala mak nenek yang dok ada.. kahkahkah..

Zino > kali ni jer.. lain kali bersiap sedialah yer..

kakpiah said...

sori kak.. tag yg nih saya mmng tak bleh buat.. work station saya tak leh di ambil gambar.. nanti kalo gabenor nmpk saya kena buang kejer..uhuhuhuhu..

Eiba said...

Tengkiu..teng kiu...dah wat tag eiba hahahahahahahahhaha...i love u..cantik...tetap cantik... rerajin arrr housekeeping workstation memasing...uhuk..uhuk..uhuk...

Kaktiny said...

kakpiah > takpa takpa.. kalau sampai membahayakan nyawa dan kesihatan anda.. jangan ko layan tag tu weih.. kehkehkeh..

eiba > mujur senang.. kalau susah dan oanjang berjela2.. MMG KAKTINY BUAT2 TAK BACA jer.. kehkehkeh...

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.