Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Thursday, November 13, 2008

Citer Ngan Anjib

Rombongan aku ke Johnny Seremban tak berakhir di situ pabila si ady (Dato’ supir setia kak ungku tuh.. hahahhahaha).. mencadangkan ke IOI.. maka, kami pun nak bertolak ke IOI.. aku takut rombongan tergendala sebentar, maka aku ajak anis ikut aku.. pastu anjib ‘impliedly’ mengoffer dirinya naik kete aku.. hehehhehehhe.. (dan aku tgk batalion sebelah sana dgn senang dan suka hati ‘melepaskan’ anjib pada aku...)


Memula.. anjib duduk belakang ngan anis.. tapi nureen nak duduk dengan KAKAK ANIS dia.. jadinya anjib TRANSFER KE DEPAN dari belakang..

Masa dia (korang bayangkan badan dia itu k.. bukan badan nureen tau..) transfer ker depan.. tetiba.. “pssstttt”..

Anjib : Opss.. sorry.. anjib terkentut..
Aku : aa… (tak sempat aku nak cakap walau sebaris ayat)
Anjib : Alah.. sikit jer.. anjib terkentut sikit jer.. tak der apa-apa lah.. tak per tu.. sikit jer (OIITTTT… BUKAN ITU SEPATUTNYA JADIK AYAT AKU KER?.. pehal dia yang BUAT DIALOG DULU?????.. sapa ajar weh??.. tak mak dia sure abang ady dia.. tul tak tul tak?..)

Aku bukan rasa nak marah.. tapi bantai ketawa berdekah-dekah.. TAK TAHAN SIOT!!!..


Sepanjang perjalanan.. Nureen asik dok main ngan KAKAK ANIS dia jer.. (siap salin baju tuh.. tgk gambo.. nureen dah pakai baju lain.. KAKAK ANIS yang tolong salinkan.. hihihihi….)


Aksi Anjib…


Dah melayang ke awangan dah pooonnnn…

Siap terlentok2.. suku lagi jer kepala nak jatuh ke sit..

Ni aksi dia baru bangun.. tu pun dah sampai tol.



.
(pisat2 mata..)

Sambil berkata : Anjib tak tido pun..(ada untie tiny tanya ker ko tido ker tak?.. pehal nak buat statement melulu?.. ha?ha?ha?.. pastu dia sambung lagik tuh…) macam mana nak tido.. yang kat belakang asik bising jer..

Iyer lah sangat!!!!... ko tau tak ko tido dari mana?.. sebelum kilang benang lagik tau!!...ni sampai tol KAJANG baru nak ngaku TAK LEH TIDO?????.... mmg alasan cam MAK ANJIB ler jugaaakkkk... SAH SAH.. benih kak ungku.. wakhakhakahkahkahkah...

Sesampainya di ALAMANDA.. (oleh kerana kitaorang sampai dulukan kan kan..), makanya aku memenuhi impian Nureen untuk naik KUDA kat ALAMANDA..

Ni ler salah satu KUDA kegemaran Nureen...Memula aku suh anjib naik sama... pastu dia mengeluh.. “Hissshhhh”... sebaik jer benda alah tu bergerak.. dia LOMPAT TURUN... sanggup jadik peneman Nureen dari belakang jer...


Aku tanya naper anjib taknak naik sama..

Anjib : “Tu (sambil tangan tunjuk kat notis kecik kat benda alah tu).. dia tulis budak besar tak boleh naik”..
(masa ni aku kagum giler kat Anjib.. sebab DIA PANDAI BACA DAN PAHAM TULISAN ORANG PUTIH – statement notice tu dlm English..)..
pastu aku pun baca ler..


CHES!!! HAMPESS!!!.. dia tulis “Coin 0.50, 0.20 and 0.10 cents are accepted!!”... TAK DAK KENA MENGENA PUN NGAN “BUDAK BESAR TAKLEH NAIK”!!!!.. grrr grrr grrr.. (anis kata dia mmg PENAKUT WEH!!!)… AKU TERKENA LAGIK!!!... aku mmg rasa tak sabar nak hantar balik budak ni kat MAK DIA!!!...


Tunggu kete satu lagik tu tak sampai.. aku pun offer ler ice-cream kat diorang… aku tanya anjib..

Aku : Anjib nak ice-cream tak? Untie belikan.. (aku nampak ada booth sekerim Mc.D kat situ..)
Anjib : Hmm.. Hmm.. kalau Baskin-Robin tu buleh jugak.. (PAAANNGGG!!!!... mak aiii… TAK HENGAT PUNYER DEMAND!!! CAM MAK DIAAAAA!!!!)
Aku : (tak patah semangat untuk mengelat).. eh.. ada ker Baskin Robin kat sini?.. untie tak perasan pun..
Anjib : Tu haaaa… (sambil tangan tunjuk kat tingkat atas…)
Aku : Aaaaaaa…
(melangut sambil terngangaaaa…. BUDAK NI DUDUK SEREMBAN KER DUDUK PUTRAJAYA?.. ke dia tido umah acik lupakanje tiap2 hujung minggu?...)


(jadiknya.. aku lagik yakin penuh percaya.. kalau anjib hilang.. jgnler risau.. ORANG PASTI AKAN PULANGKAN KEPADA MAK DIA!!!! PAASTIIIII!!!!!!!)…

Tengokler aksi bahagianya anjib dgn sekerim baskin-robinnya ituew… (selamat “BATALION” satu lagik LAMBAT SAMPAI!!!...kehkehkeh…)



*************
Sampai ker hari ni Nureen kalau naik kete, mesti dia kata.."abang anjib kentut kan bu.. alah.. abang anjib… yang kentut tu..”

AMIK KO.. Nureen dah cop abang anjib “KENTUT”.. camner nak meminang esok ni?????.... kalau Nureen reject?.. alahai.. takder harapan ler nak berbesan ngan kak Unibers tuh…huhuhu… kahkahkahkah…

(BARU KU TAHU BAGAIMANA PERASAAN SEISI UMAH KAK UNIBERS KITER TU MELAYAN KARENAH SI ANJIB TU.. HAHAHAHHAHAHAH... HAMIK KORANG.. kahkahkah...)



Nureen seronok dok main ngan belon yang dia 'mintak' dari Badut kat JJ Seremban.. sambil molot dia dok pot pet.. "kakak anis.. abang anjib yang kentut.. kakak untie..kakak anis... cincin ... alamanda... kuda.. alamanda... kakak anis..." (berapa banyak KAKAK ANIS daaa... Encik Naga.. sila jeleskan diri anda k.. hahahah)


Mak Anis.. minggu ni coti sekolah kan.. hari Jumaat tulun bawak Anis naik KL.. hari ahad eden antor dia balik seremban.. eh.. coti sekolah kan.. minggu dopannyo baru den antor balik.. buleh tak buleh tak?... buleh ler… (Anis.. roger untie berapa result UPSR.. kalau result best.. ada hadiah menanti.. taraaaa…)

12 comments:

iina said...

Tiny

aku ngekek gelak baca cite ko ngan anjib.. respek ler kat kak ungku tu.. sebab tahan layan anak dia camtu.. ngan ko pun surrender ye..

Ungku Nor said...

alaa..akak kasik can kat ngko merasa penangan Anjib.

oh ye..nak pinjam Anis sangat eh?
ko kena la pinjam Anjib dengan mak Anjib sekali.

kra cam akak kasik full package laa..ekekeke

lupekanje said...

kekekek...ajakla Anjib skali...ngko ajak Anis jekkk...tkkan tk sanggup koott...
sib baik Anjib kntut sikit je... kalu banyak...camner...jawabbbb...CAMNERRR???!!
HEHEHHE..
tak per...kabo kat Nureen...Kentut is good for your health...
kalu anjib duk umah acik, tandas kt Alamanda pun dia tatau kat mana...heheh..
Bagi makan eskrem Mesia je kat dia kalu dia nak eskrem..hehehe.

kamar hati said...

hihiih...kelakar la anjib tu...mmg anak mak tul la...sejibik sejibon....

* jgn marah haaa kak ungku.... (",)

Ungku Nor said...

tu KAKTINY tak citer Anjib kasik teka-teki belon kat Nureen masa dalam keta..keh keh keh.

KAMAR..akak tau akak memang 'gifted'..hahahaha ;p

Unknown said...

Anjib sengaja buat semua tu... pasal dia ada calon lain sebenarnyeee... dia saja je tak nak ko terguris hati...:)

Anonymous said...

hahahhaa...tak smpi sehari anjib dah bomkan bkl mak mentuanya..hehee

KV said...

hahahaha...mmg lawak n high taste anjib tu!!

Masy said...

ahahahahaah tang baca notis tu mmg takleh blah laa budak gomot tu! bole plk kelentong akak ye, nyaris2 plk nk kagum kat dia muahahahahahah

Kaktiny said...

Iina > ko baca buleh ler gelak.. aku yang hadap ngan dia ni.. tahan gelak sambil bengang sbb terkena siot… mak dia mmg tahan.. pasal mak dia lagi UNIBERS dari si anak tuh.. hahahhaha

Ungku nor > PACKAGE???... hohohooho.. sanggup ambil single (ANIS SORANG) walaupun kena bayar mahal.. yang free package tu (anjib ngan mak dia..) – bagiler kat orang lain… wakahkahkahkah…

Acik > CUKUP LER SEKALI… insaf ooo.. dia punya KONG KA LI KONG.. memang samoai ke pemikiran akal waras weh..hahahhahah
Sekerim Mc.D yang singgit pun dia REJECT.. pet ah laie sekerim mesia yang takat duo pohsen tuh.. LAAGGIIIK dia tak pandang weiii…


Kamar > MMG.. tu ler LIKE MOTHER LIKE SON!!!..

Ungku Nor > TEKA TEKI IKAN BERENANG KEPALA PANJANG?!!.. cukup ler.. pening kepala gue weiiittt…. Anak beranak mmg GIFTED.. PUTAR ALAM.. LOYAR BUROK!!!.. adoislarrrsss…

Shifu67> takperlah.. dia ada calon lain pun takper.. TAK TERGURIS pun.. heheheh.. nak kenen anis jer.. (rugi zaqwan baru 10 bulan.. isy isy isy..)

Ahmoi > mmg baiekkkk punya KEBABOM.. cam mak dia.. hahahha

KV > SESANGAAAAATler HIGH TASTE nyer… lawak?.. SAKIT JIWER RAGER oiii…

Masy > ko kalau dengar “keseriusan: dia bercerita dan mempertahankan diri.. buleh terlopong ooo.. (mmg kaktiny nak suh dia amik law ler.. sure kalah karpal singh.. hahahhaha)..

eddie dewanaga said...

"..blue is the colur,
football is the game..."


lalalala....

and chelsea, chelsea is our name!!


**gua mmg dari dulu, sengal, slalu lari tajuk, especially bila deal dgn nama2 Anis ni...

Kaktiny said...

eddie naga > LU MEMANG.. camner mak anis nak lepas anis kat lu?.. ha?ha?ha?.. kahkahkah...

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.