Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Thursday, November 27, 2008

UN"SANGKA"RABLE STORY...


AKU NAK MENJERIIIIITTTTT KAT SATU DUNIAAAA LA NIIIII...
(sapa tak mau dengar BULEH TUTUP TINGA... sapa tak mau baca BULEH BUTAKAN MATA ANDA mcm KASSIM SELAMAT...wakahkahkahkahkah...)

Aku rasa ini antara KENANGAN TERINDAH atau lebih tepat SEJARAH TERCIPTA dalam hidup aku...

TAK PERNAH... MEMANG AKU TAK PERNAH menduga atau TERFIKIR untuk MERASAKAN NIKMAT INI.. MEMANG TIDAK... sebesar hama pun tak... (ala-ala cinderella yang tak duga akan kawin dengan putera raja la plak...)

BARU AKU RASA PERASAAN ITU… terasa cam nak cubit-cubit pipi… nak hentak-hentak kepala.. nak tanya KESAHIHANNYA sebanyak 800 kali...

Memula DENGAR / TENGOK tu macam tak percaya... SAMPAI PIHAK PPL UNIVERSITY SENDIRI MENGESAHKANNYA KEPADA AKU.. baru aku yakin ini benar.... AKU TAK BERMIMPI..

ALLAH TERLALU BAIK DAN BAIK DAN BAIK PADA AKU... TERLALU ADIL..TERLALU MENGASIHI AKU... aku merasakan nikmat kasihnya… (setiap hari pun aku rasa nikmatnya.. tapi aku yang tak reti bersyukur.. teruknya aku… isyyy… aku jadi malu sgt sbb selalu mengeluh, menangis, meratap bila Allah duga dgn sesuatu yang aku TAK SUKA... rupanya DIA dah janjikan khabar gembira... Ya Allah.. ampuni hamba-Mu ini.. malunya aku pada-Mu Ya Allah.. terasa teramat kecil diri ini... TERAMAT KERDIL!!!)

Untuk PAPER INI.. aku selalu BERDOA.. semoga dapat LULUS pun jadilah... (aku sering berdoa.. tapi jauh di sudut hati aku, aku sendiri tidak yakin dengan DOA aku...) TAPI ALLAH MAHA ADIL.. SYUKURKU HANYA PADA ALLAH...

Macam lagu dalam Nujum Pak Belalang... siapa sangka cempedak dah jadi nangka... la la la la la la.... mmg aku tak sangka..

Takmau elaborate panjang2.. inilah yang MENGUJAKAN AKU... (king... patik tahu tuanku senyum jer kan kan kan... dok diam2… siot lu.. hihihihi – camner result tuanku? dh dpt tau final? hihihi)



(kalau subject lain, AKU TAK HINGIN nak citer.. tapi ini subject STATISTIC weh... STATISTIC.. maunyer tak gamat aku kecohkan dunia.. BOSS aku pun bangun dari tempat duduk bila aku bagitau dia.. aku melompat sekeliling opis weh... weiii eiiii eiiii...)

Abahnajwa.. tak sangka tiny lulus abah oiii… baca entri abah pasal statistic tu mmg buat tiny tak tido malam oooooo… (Part 1, Part 2, Part 3) – masa baca tu dok b’ckp dlm hati.. legalah abah.. at least LULUS…

Kalau ada org kata yang aku nak menunjuk ker, nak tayang ker.. nak kata aku PERASAN PANDAI ker… korang katalah… aku TAK KISAH PUN.. sebab bukan KORANG YANG DAPAT… AKU YANG DAPAT… MACAM DAPAT MENANG RM 1 JUTA – SAPA TAK BANGGA??????..

Aku nak cakap AKU BANGGA SGT.. sebab selama ni AKU LEMBAB MATEMATIK… nak kategorikan SEBAGAI BODOH pun LAYAK jugak.. (satu kisah masa aku tingkatan 5, adik aku Amir tingkatan 2, masa result final exam kuar, aku balik dengan seronok giler.. sebabnya cikgu tambah 2 markah menjadikan markah MATEMATIK aku 40 (aku dpt 38) dan adik aku si AMIR tu balik menangis... sebab dia dapat 98 (dia bajet 100) hanya kerana dia salah pandang soalan no. 1, + dia nampak cam ÷ .... aku kata kat dia.. “alah rileks lah.. 98 tuh pun A gak... anggap jer yang hang sedekah 2 markah hang tu kat kaktiny”... kehkehkeh… siot jer kan.. wakahkahkah…)


Di sini aku taknak lepaskan peluang untuk MENGUCAPKAN TERIMA KASIH kepada mereka-meraka ini:

ungku nor iina cikgooden tokma abahnajwa intanrosnita aliff ady kak sepi maranggie (iera) Akak (Kak Pah) cikgujawe kakpiah kaksridiah kamar maksu masy reen si ahmoi cute sastri jowopinter flurryblurrybubbly genies ryann KV Zino tie LaTahzan (ckLah) King kingbinjai kadok tasikmerah Suara (Su) gdiz (ns) whitetulip cik bunga rampai Liyana dukeamienerev (citer seram) en.13may sdr bima-sakti eiba cahaya Benjamin...


kerana kalian yang ‘memberikan’ kata2 semangat di ruangan :

§ ESOK!! 2 cerita
§ STATISTIK lagi
§ OH STATISTIKKU...


Ketika itu, aku BENAR-BENAR berperang dengan perasaan takut, gusar dan risau yang amat utk berhadapan dengan FINAL EXAM STATISTIK… (kan aku FAIL masa mid term exam..)

Sedari awal aku menyatakan kegusaran pada exam statistik ni, doa kalian tak putus mengiringi aku..

Aku tahu.. usaha aku tak berapa.. mungkin buleh setakat lulus... tapi oleh kerana komen, doa dan sms korang tu semua lah yang buat aku dapat MERASAI result di atas...

Jadinya.. sudi apalah kiranya menerima tanda hati yang tak seberapa dariku ini.. dan sematkan di blog kalian... hihihii...

- walaupun semua tahu itu simbol apa.. aku cilok jer... hehehe..
tapi interpretation aku ialah... tanda S tu ala2 utk Statistik ler kan.. yang di pasak di dalam berlian yang bersinar – itulah kalian… yang menimbulkan cahaya terang ketika aku tergapai-gapai di dalam kegelapan (yang hitam semua tu..) – buleh tak explanation camtuh... hihihihi...


(letak dalam lemari blog korang yer... hihihihi)

Dan untuk mereka-mereka ini juga.. aku tahu korang sering singgah.. kehadiran korang menyemarakkan jiwa aku… dan aku nak bagi kat korang jugak.. sudi-sudikanlah yer..


(bagi yang jadi SILENT READER.. kehadiran kalian juga amat aku hargai dan ucapan terima kasih juga untuk kalian...)

Jugak aku ingin sangat nak ucapkan terima kasih yang istimewa kepada yang ‘cik kak sorang nih..’ yang sms aku masa aku tgh berHEMPAS PULAS menjawab exam.. hihihiiii…. Aku suka baca sms nih.. sebab aku tahu beliau benar2 risaukan aku... hhihihihi…

SMS 1 – kul 11.38am : Jawab soklan leklok naa.. all the best to my dearest sis, amin.
(masa ni aku tgh exam paper Rekabentuk Latihan – kul 9.00am – 12.00pm)

SMS 2 – kul 5.13pm : Weih minah, amacam peksa? Ok ka? Gua lak yang tak sng idop dok pk lu jwb cmna hehe siyot btol laa.
(ni masa aku tgh jawab paper STATISTIK – kul 3.00pm – 6.00pm)

Melihatkan kepada waktu – sms masuk taim aku tgh jawab exam.. oleh kerana exam pagi tu open book, buleh bawak masuk beg.. makanya aku letak henpon dlm beg.. henpon VIBRATE mode.. jadinya.. tak dengar ler…

Tapi masa exam petang.. takleh bawak masuk sebarang buku.. MAKLUMLER.. STATISTIK.. dan henpon masih vibrate mode… tapi bila MASUK SMS.. bergerak meja aku.. TERKEZUT gak weh… (mujur semangat tak ilang.. mujur ilmu penghafalan aku tu tak terjun lombong… kalau tidak… hihihii)

Aku nak buat peraduan ler.. SAPA BULEH TEKA, TU SMS DARIPADA SAPA?.. (SMS 1 dan 2 daripada orang yang SAMA... sapa teka buleh ikut aku pi makan kat johnny ngan orang tuh.. kahkahkahkah.. – aku dpt agak, mesti korang semua teka dengan betullah.. hhahahahhahaaa... sambil “jeling-jeling mata” kat ‘cik kak tu’.. takut kena KEBABOOM.. kehkehkeh…)


“Salah satu doa yang tidak ditolak oleh Allah, adalah doa seseorang yang mengasihi seseorang yang lain seikhlasnya”.. aku penah dengar ustaz cakap cam tuh.. dan aku pegang sampai hari ni..

TERIMA KASIH SEMUA.. aku sayang kalian.. aku berhutang budi pada kalian..

“Doa orang yang teraniaya akan disambut Allah tanpa sempadan di antara langit dengan bumi” – aku pasti itu juga... (terima kasih juga kepada ANDA itu semua... hihihi)

Sorang sahabat aku ni kata - hubby dia kata kat dia : "kdg2 niat jahat seseorg itu.. kdg2 allah jua yang terbitkan dlm hati dia dismping godaan dari syaitan.. tapi kdg2 kita terpaksa juga lalui sebab allah nak kita jadi kuat.. nak kita belajar sesuatu dari pengalaman itu.. percayalah.. seorang yang buat jahat pada kita.. allah balas dengan jutaan perbuatan baik dari orang lain pada kita.. seorang kawan yang buat jahat pada kita.. sejuta doa-doa dari sahabat baik yang kita dapat.. jika tidak ada perbuatan jahat tu kan.. mungkin kita pun takkan dapat semua doa-doa yang baik dari rakan-rakan tadi.. betul tak??" (betuuullllah.... aku sokong cakap org kt glasgow ni... takleh aku nak simpan rahsia dari ko weh.. ko mmg ada 6 sense...cayalahhh... hihihi)


DAN UCAPAN TERIMA KASIH YANG PALING TULUS MULUS ADALAH UNTUK SAHABAT... kaklong (hang pun amik ler symbol tu letak kat blog hang tau.. kihkihkih…)

Mana mungkin aku mampu BELAJAR sorang2 kalau takdak SAHABAT yang setia di sisi… I LOOOVVVEEEE YOOOUUUUU kaklong…

p/s : kaklong.. kiranya betullah kata hang .. BELAJAR CARA BELAJAR... MUJARAB WEH... (dan betul gak ler ideologi kanda hang tuh... I’m still the Follower... ko dah upgrade jadik Leader... hehehheheee...)


dan sebenarnya aku patut lebih ucap TERIMA KASIH pada Dr.Bahaman.. yang mengajar subjek ini.. kerana IKHLAS menurunkan ilmunya kepada kami...

(isy.. kalau nak buat senarai.. kang habis kuar mak ayah cucu cicit bagai... sudah sudahlah tu.. pi tepon terus ler diaorang tuh.. hihihihi...)


AKU HAPPY GILER B*** WEH...
(aku rasa b*** pun tak buleh rasa hepi macam aku…. Hehehehheee…)

pesanan penaja : untuk itu adik-adik, anak-anak.. JIKA KAU FIKIRKAN KAU BOLEH... KAU BOLEH... (betul kan uncle zino...)

pssttt.... tak caya sgt...aku yang Bodoh lagi Dungu dalam bab MENGIRA.. buleh dapat A.. setelah MID TERM yang membawa carry mark sebanyak 30% itu - AKU GAGAL.. FAIL.. dan untuk Final Exam.. AKU DAPAT 94/100.. CAN YOU BELIEVE IT?... I STILL CAN'T till I received call from the PPL Staff (University) to CONFIRM that I'm THE BEST STUDENT for STATISTIC.. and the only person who gets A for this paper..!!!!!..

- bukan aku tak pernah dapat A utk paper lain.. tapi utk PAPER STATISTIK????... aku tak PERNAH MENDUGA.. INI SEJARAH TERCIPTA DALAM HIDUP AKU...

40 comments:

Ungku Nor said...

sapa teka dapat makan pree kat jonis?
okeh meh sini gua teka.
kejap lagi gua msg lu apa jawapan gua..hehehe.

anyway, TAHNIAH, TAHNIAH, TAHNIAAAHHH..
and alhamdulillah, amin.

lupekanje said...

adeihh...nk pensan raso eh acik baco n3 kau kali ni tiny....raso eehh..cam acik lak yg dpt A tuh...uwaaaaaaaaaahhh..
Rogi sobab acik tk njadi salah sorang yg doakan kau...yg bagi galakkan tuh..sobab maso tu acik tk baco kot N3 kau..
Takpo lah..kau gombira...acik pun tompang gombiro...tingin nabena acik dpt A dlm Matematik nih...salu sik kantoiii yo...lagi jauh bongap ehh..naek monci acik kt matematik nih...huhu..
yo lah...nnt acik nuntut ngan kau lah lopeh ni...nk amek pekso PTD..tk lopeh2 laiee..hehhe..

Anonymous said...

ehehehe.. sukanya dia!. TAHNIAH!!

mekdi mekdi mekdi

ekekekeke

zino said...

tahniah... itu hasil usaha berterusan dan keinginan utk berjaya.. syukur...

Kaktiny said...

ungku nor > lu nak teka ker?.. ke lu nak forward balik msg tu kat gua?.. kahkahkahkahkah.. lu teka betui ker tak betui ker.. gua tetap akan bawak lu pi makan kat joni.. kahkahkahkahkahkahaaaaa...

acik > takpo acik.. paham.. nanti nak pi makan kat joni, tiny roger acik gak.. tak datang kalu, tiny baling ngan bola boling... kehkehkeh.. hihihi...

cikgu jawe > mau tak suker... STATISTIK TUH!!! hihihihi... mekdi?.. sekerim yang 1.20 tu?.. buleh buleh.. no hal.. hahahha..

zino > time kasih uncle zino.. hhihiii..

KV said...

wah, panjang giler en3 nih! Layan!!!
Tahniah!! Ber johnny lagi kah?
Wahaha

kamar hati said...

sis....congrat, congrat....
berjaya juga akak kamar ni eek...caya la...tu la, yakin boleh k....chaiyok, chaiyok...

TQ tuk simbol S tu yer....hihihi.... (",)

^ez^ said...

waahhh!!! saya pun teruja sama ni!! hehee..

tahniah akak! saya pun tak pandai math, jd kalo dpt score subjek math ni mmg cam nk runtuh rumah dibuatnya. hehehe....TAHNIAH TAHNIAH TAHNIAH!
mesti senyum tak lekang kan? hehee...enjoy ur day!

kad0k. said...

tahniah sis..u deserve it..:)

amirhisham said...

BRAVO3333 kakak ku and congrate for U. Tak ku sangka sepandai-pandai kakak ku dlm matematik dapat jugak akhir nya A nyer. Huii.... kagum2.. TODAY IN HISTORY. Gua suspek la samer lu. Wakakakakakaka....

nadahahs said...

congrate.. alhamdulillah..

Intan said...

Tiny,

Seronoknya akak baca citer Tiny ni, happy mcm tgk result anak akak pulak...hihi

Akak tahu Tiny boleh sebenarnya, cuma lambat sikit...

Tambah seronok sbb dpt hadiah lambang S (Superman/Statistik) tu. Best...best..

Yg sms tu semestinya Kak Ungku kan? Selamat ber'johnny' k!

:D

amirhisham said...

Sorry my sis sebab x baca habis....
amir baca kat last ja..

Nak tambah sikit pasal kenangan lama..

Sedih bukan sebab apa.. pasai nak dapat naik pentas amik hadiah ja..

Lama x merasa naik pentas... sekolah rendah dulu pernah la...

And then xdak subjek lain dah yh bleh pulun.. subjek tu la yg satu bleh pun... heheheheheh

By the way congrate sekali lagi....

kakpiah said...

weh.. tak aci betoi kuiz tu kak..
berbaur kroni tuu..
patotnyer kena ader syarat2 penyertaan..

cthnyer.. semua ahli keluarga Ungku tidak di benarkan menyertai peraduan ini..

amacam branik tak saya? sbb keluar kan cadangan nih?

Anonymous said...

alah..nk teka nm org send msg tu bkn ssh pun..tgk ayat dh tau lerrr..kak ungku kan.hehehee..Paperpun tahniah kak...kan org kata jgn tension u leh buat lah kan..tp terlebih terer lak dia..ani pun dpt Bja tau paper statistik..huhuhu..

en_me said...

me taknak teka, tapi me nak akak tiny banjer me johnyyy's one uooolsss.. volleee gittewww, ammvoiii

Cikgu Ije said...

wahh! akhirnya.. segala kerisauan bila teringatkan xm stat da jadi kegembiraan. moga pasni kaktiny sengih senyum je sorang2 bile teringat result stat.

King said...

nasib baik beta call Dr Baharom mlm tu,
klu tidak ko dpt A- jer tau!!!!

anyway..

TAHNIAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ps: result blm dpt tp rasa2 cam dh tau jer... huhu..

ladylikeme said...

wah--wah..tahniah..tahniah....
nie mesti sebab doa baby i tau...i swuh dia doa supaya kak tiny lulus ngan cemerlang...hehehehehehe

Irfa said...

tahniah..tumpang gumbira utk anda

Mak Su said...

whoa.... happynyer tiny, tahniah! tahniah.... walau apa pun statistik tu, tahniah kat hang! :)

yani_worldpeace said...

tahniah ye, happy sakan no...jom i blanje makan..

Cikgooden said...

TAHNIAH KAK..HA HA HA. ADIK PUN TUMPANG GEMBIRA..

Ceh..ni baghu lulus macam ni punya panjang hang punya syukur...
kalau dapat A kalu./..4 hari aku baca tak habis..
Aku pun akan lalui jugak saat camni sok sok...

iina said...

Tiny

Alhamdullilah.. atas kejayaan dan usaha tanpa kenal penat dan jemu.. selagi termampu kita usaha kan ..

aku memang suspek dan respek ngan ko heheheh .. tahniah..

Abislah cik abg aku dpt nama kena puji.. nasib dia tak baca blog nie kalau idak sure dia suh aku belanje dia lak.. nie tadi pun dah bising2 suh aku belanje.. cam tau2 je nama dia disebut2 muahahahah..

Congrats k.. semoga harimu sentiasa ceria dan teruskan senyuman mu

Anonymous said...

Kaktiny...Alhamdulillah... Tahniah...!!! Tahniah...!!! Tahniah...!!! Untuk kali ke-18 juta.... Tahniah di atas usaha yang kaktiny lakukan...

"Allah SWT tidak akan mengubah nasib seseorang itu melainkan dengan usahanya sendiri..."

Hmmm...dah buleh tido lena laaa nih...! mesti senyum sampai telinga nih..? heheheh.... Cayaaa laaa,sis...!!!

Walau apapun...doaku sentiasa mengiringimu... heheh...melankolik laaa pulak..! (bukan apa... sebenarnyaaaaa... rindu bangat pada kaktiny n tokmaaa... wuuaaaa... hmmm....tak bleh sedih2... kene kuat semangat...!!!)

ryann said...

tahniah

Kaktiny said...

KV > mau tak panjang.. SEJARAH tu KV.. hihihihi


Kamar > tenkiu tenkiu.. doa korang yang buat kaktiny berjaya.. time kasih..


Ez > hanya kita yang faham perasaan seronok ni kan ez kan.. org lain yang terror maths mmg tak rasa apa.. iyer tak.. hihihi…


Kadok > tenkius… hihihi


Amir > MMG TAK SANGKA kan.. kehkehkeh… pokok durian jantan buleh berbuah.. kahkahkah.. MMG HISTORY beb.. dapat gak merasa A… HANG DAH SELALU SANGAT WEH…. suspek jgn tak suspek.. jgn suspek gua tiru plak.. kahkahkah… mmg pulun study gilers siot… hihihihi…


Shahadan > terima kasih… hihiih… Alhamdulillah..


Intan Rosnita > macam mana akak hepi tgk result anak akak.. cenggitu ler tiny hepi kak oiii… itulah perasaannya.. semoga anak akak terus berjaya...
Yer.. tekaan yang TEPAT... nak ikut pi johnny?.. jom jom.. heheheh…


Amir > sedih la plak baca ‘impian’ hang.. nak naik pentas.. takpalah.. tak dpt naik pun.. HANG MEMANG POWER bab MATHS.. tak dapat disangkal sangat.. dan hang dah pun naik pentas kan.. GRADUATION DAY UTM… ok lah dah tu.. ni nanti ni nak sambung blajar lagi nih.. naik lagi pentas.. kan kan kan.. hihihi…


Kakpiah > buleh kalu nak tulih camtuh... tapi ko tanggung ler KEBABOM dia tau.. kahkahkah... alah.. kroni dan kaum kerabat dia JAWAB KER TAK JAWAB ker.. TETAP GAK GUA BAWAK weh.. dah itu ‘rules and regulation’nya.. wakahkahkah… hihihi..


Ahmoi > hihihi… tau kan… hahaha… ooo… mmg sejarah tercipta ler ani oii.. mmg tak penah dtg dlm angan pun dpt A.. kehkehkeh…


En_me > nak pegi joni?.. buleh buleh.. joni Melaka ker?. Hihihi… kaktiny layanz kat alamanda jer.. tempat len takmau…. hahahha…


Goasop > mmg dok sengih cam kerang busuk jer lately.. kihkihkih…


King > nasib baik tuanku tepon lecturer lain – Dr. Baharom… gua punyer lecturer.. Dr.Bahaman.. kahkahkah.. anyway… thanks… (naper ada huhuhu tu?.. A- ker?.. takkan ler.. mesti A gak…)


Ladulikeme> time kasih.. sbb doa U ngan UR baby tu ler kaktiny teruih dapat A.. hihihi…


happyIrfa > time kasih.. mmg hepi nih.. hihihi


maksu > time kasih.. statistik tu ala2 makan kat joni pakai chopstik maksu oii.. kalau tak reti pegang alamat terpelanting lauk pauk ngan chopstick tu sekali.. hehehhehehee…


worldpeace > hepi…. Hepi.. banjer sekerim Mc.D bleh?.. hihii


cikgooden > time kasih “adik oden” oiii... kehkehkeh..
CIKGOODEN… Ni mesti CIKGU TAK BACA HABIH NIH!!!... TINY MEMANG DAPAT A LAH!!!... tu yang panjaaaaannnggggg berjeeelaaaaa tuh… kalau takat lulus.. tulis 7 baris ja.. cikgooden nih!!!...
Semoga cikgooden pun akan rasa seronok camnih.. amiiinnn…..


Iina > aku rasa laki ko pun dah berjangkit dpt ‘6 sense power’ ko kot.. tu yang dia cam terasa-rasa jer dia patut dpt banjer atas kredit utk dia.. kehkehkeh...
Aku masih tersenyum sahabatku.. terima kasih kerana mengingatkan aku dan menemaniku utk senyum..


Reen > TERIMA KASIH yang ke-19 juta kali... hehehhe… bukan senyum lagi dah.. dah gelak besar cam mak naga dah.. hihihi...
Rindu reen gak.. kuatkan semangat yer.. kalau reen tak tahan rindu sgt2.. nanti kaktiny terus hantar rombongan meminang.. kompem hilang rindu.. sbb ganti dgn TERKEJUT.. hihihihi….


Ryann > tiem kasih.. hihihi

fusarium solani said...

Jom, kite gi Johny, Aliff belanja kekandaku sebagai hadiah. Nanti sms aliff bila free?

Sastri said...

kak, setuju sangat kata-kata hubby kawan akak tu... terima kasih kak... :D

Sastri said...

aisey... yang penting, sas nak ucap nih "TAHNIAH KAK".... terghairah plak tekan butang publish tadi... huhuhu...

*hugs*

m.q said...

wahhhh...tahniah kaktiny
u deserve it!!!

Wafa Nokman said...

CONGRATULATIONS.

Alhamdulillah, dengan berkat usaha yg gigih and tak lupakan Dia yang menentukan segalanya... Dia akan mencucuri rahmat ke atas mereka yang selalu beringat :-)

MARIA said...

Salam tiny, tokma baru jer dapat singgah kat umah tiny ni...suprised lak ngan berita baikkkk benor. Itulah dia hasil dari susahpayah jeritperit tiny bertungkuslumus belajar. ALHAMDULILLAH...TAHNIAH TAHNIAH TAHNIAH YERRRRRR....MUAAHHHHSSSS CAYANG TINY..(pssst...tokma migrain lagi ni, aduh tak tau kenapa, mungkin kerja ofis dah terlebih had kot tokma terima sejak Isnin lepas tuh)...oh yer aper macam ngan johnny alamanda kamu tu..sihat ker!!!.
Jadinya yang pi alamanda tu rupanyer nak selebret 'Statistik A' lah yer...TAHNIAH SEKALI LAGI.

Intan said...

Akak dah tempek hadiah Tiny kat blog, beserta interpretation sekali tau!

:)

ckLah @xiiinam said...

kau memang patut berbangga. Bergumbiralah.....Hip..hip.....Hoorayy!!

Alhamdulillah!

Lee said...

Hi Kaktiny, congratulations. Wow! Outstanding!
You must have burned the midnight candle I guess, but well done...the bintangs are in the right alignment
and the world waits for you.

Have fun, live life with no excuses, love with no regrets.
You have a great weekend....and once again, I am impressed. Good for you. Lee.

Cikgu Ije said...

kak tiny, saya menge-tag anda. sudikah? check it out.

Kaktiny said...

Aliff > hehehhe… sapa lagik cepat.. hahahha


Sastri > kaktiny pun setuju sgt.. hahahha… same-same.. hehehhe

Sastri > TENKIU TENKIU… hahahha .. peluk sas jugak.. mmmuuuaaahhhsss…


Masni > tenkius… hihihi..


Wafa > time kasih… benar abang wafa, Dia menentukan segala.. sgt2 bersyukur kepada-Nya.. jom tiny banjer nak.. (congrats kat abang ngan mas jugak.. menghitung hari utk mendapat anugerah terbesar Allah tuh.. hihihi)


Tokma > Wahai jiranku yang amat disayangi lagi dikasihi.. betapa rindunya hati ini.. dpt tgk kereta ngan umah jer tapi tak dpt jumpa tuannya.. hahahhaaa…
Hehehe.. itulah tujuan ke alamanda tu tokma sayang.. hehehhe


Intan Rosnitta > tenkius kak.. kahkahkah… suker suker…

Cklah > mmg banggers gilers.. kihkihkih (opss.. BM ku dh salah.. ampuuunnn… heheheheh)


Uncle Lee > Thanks Uncle Lee… I wish to celebrate my “A” by having a candle light dinner with you.. wearing the evening dress that you present to me.. hahhahahahaaa…
I always keep your word.. “Have fun, live life with no excuses, love with no regrets”.. and it is always in my heart…


Goasop > ko kijam.. ko kijam.. huhuhuhu… I’ll check it later.. (takut nak tgk apa yang kena.. kahkahkahkah… )

chinta said...

kak tiny,
jutaan tahniah utk akak..baca entry nie mmg nampak akak over the moon!! tahniah skali lg!

Kaktiny said...

chinta > mmg hari tu dh terbang ke langit ke-7 dah chinta oii.. hehehe.. ni dh mendarat balik ke rumput di bumi dah nih.. hahahaa..
another 1 sem to go.. doakan kaktiny berjaya sambung PhD cam chinta jugak yer.. muahhs..

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.