Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Monday, November 24, 2008

Dah balik...

Aku dah “BALIK DARI BERCUTI” – tak pi mana pun.. teman bebudak ni jer...

Seronoknya nureen mandi.. (bengong betui mak nureen nih.. dh tau anak nak mandi, tak plak bawak baju mandi… memang sengal ler mak nureen nih.. )

Amboi hai.. bahagianyer ‘dapat lepas’ sorang2 cam tuh.. (eee... shame shamenyer.. hihiihihi)


Zaqwan.. baru muncul muka anak ibu ni kat sini.. hehehehe.. cam marah jer... sejuk yer sayang.. hihihi..


On the way balik..

Nak gak tu singgah kat sini… oit.. tada letih ka ini budak?..

Naik jer lah nureen oiittt.. 'lepas rindu' minggu dulu2 yang tak jadik tuh.... kihkihkih...


Bestnyer dapat balik umah... TIDO LENA.... hihihi...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Sahabat : Hang ok ke? Bla bla bla bla.. du du da da di di di. Nana nana le la la le... Nanti hang gak yang migrain.
Aku : Aku ok.. LAPAQ. Kehkehkeh.. Thanks to hang yang always accept me as what I’m.. dan yang buleh buat ‘dek’ ja ngan perangai poyo aku. Hihi.. I’m fine.
Sahabat : Hang tu mmg melampaula. Geram aku.
Aku : Hehehe. Hang tak luku kepala aku pasai perangai aku pun dh cukup baguih kan kan kan. Hihihi. Luv u 2, 3, 4EVER…
Sahabat : Memang ikut hati aku nk luku. XXXXXXX sampai semput ngalah org kena tinggai laki.
Aku : Wakahkahkah..

Dialog yang singkat.. tapi mengundang 'senyum' dibibir...

BELAJAR CARA BELAJAR… itu pesan sahabat…

juga pesanan dari sahabat yang jauh di mata dekat di hati...

"Senyumlah selalu walaupun hati kita menangis.. tapi percayalah bila kita tersenyum, sedikit sebanyak senyuman itu pasti berbunga juga di hati.." - aku pegang itu.. sahabat...

Dan pesanan sahabat taulan lain... AKU SEMAT DIHATI… AKU JADIKAN SANTAPAN MINDA.. KEMAS DALAM DAKAPAN JIWA …

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

pssttt.... janji dah ditunaikan... jgn nak "UGUT" lagik k.. ingat pesanan PENAJA... kalau mungkir janji... SIAP ko.. heheheheh.... (berapa kedit ko yang abis weh.. kehkehkeh...)

19 comments:

Ungku Nor said...

aaa..tak pi makan kat jonis ke?
unbelieveable sungguh ni..hehehe

chinta said...

belajar cara belajar? mcm mana tu? x paham le..

kalau ngah tensen mmg muka kelat ler...camne nak belajar senyum nie??

KV said...

sapa lah mak nurin tu yer?

KAK LONG said...

gua tengah mereng, macam nak jadi jahat jer....akukah itu???

kamar hati said...

wahhhhh....bestnyer.....so dah kembali fresh la ni???? hihihi....

nanti2 la kamar p lg umah akak....tak nyempat lg ni....hihiihi... (",)

Kak Piah said...

sib baik dah apdet.. sib baik...
kalo dak.. kalo dak..
err..err... tak jadik nak ugot.. nanti kena top up lebih banyak dr biasa.. muahahaha...
welkam bek kak tiny!! kalo buat ceni lagik mmng aku yg gih tulong luku palo lotut hang kak!!

ahmoi said...

hallooooo...dh trubat luka di hati kak?? jgn majuk2 lagi kak..trs lah merapu lagi kat blog nih..best rapu akk nih...hehehe....

ladylikeme said...

salam kak tiny...
uiks...i'm back....lama tak dengar kabar....

Masy said...

tatau nk komen ape hehe

word verify sy adelah mashetic. cam ala2 masyita + energetic kan kan

Mr PenyuBiru said...

aku tau nak komen apa cuma aku taktau camne nak mula. ehehee..

lupakanje said...

Tiny...
welkambek..
acik da lama tk kuak lentang kuak kekupu kt pool tuh..
jomla kita yg dedugong nih gi benanggg..heheh

Mak Su said...

maksu pun suka mandi kat kolam renang tak pakai baju, oops!

GDIZ said...

waaaa..maksu..terkejut gdiz..bc komen maksu, heheheh..

bestnye kaktiny bawa budak2 bercoti..mak dia tumpang coti sekali la ek.

axim said...

welkam bek akak...

esok sila wat nasi goreng then publish k..hehe

Neeza Shahril said...

bestnya dalam mandi swimming pool..
anak2 anak, kalau tengok pool, memang nak terjun je la kerja.. :)

iina said...

tiny..

aku senyum jelah.. dan ko mesti faham apa makna senyuman aku ;).. cehh aku jiwang tanpa karat tau..muahaha

KAKTINY said...

ungku nor > buleh tak pi... tapi maleh nak upload – in fact tak amik pon gambaq makan tuh.... kang org kata MENTANG-MENTANG ADA SHARE KAT JOHNNY tu.. NAK MENUNJUK lah tuh.. kehkehkeh… (gua buat ayat psikastik skit.. buleh?.. kihkihkih)


chinta > Belajar cara Belajar tu utk study STATISTIK… kahkahkah.. tapi kaktiny HANTAM TARAM LABU SAYONG jer.. kehkehkeh…
tu ler.. kalau hati tgh meruap gunung berapi bagai nak pecah lahar.. camner nak senyum yek.... tu yang musykil tu.. ilmu jurus tahap 7 tu tak lepas lagi ler.. baru tahap tadika nih.. hihihi


KV > masa tgh londehkan baju si nureen tuh.. tgh dok carik gak mana mak nureen yang bengap dan sengal tu… kahkahkah


Kaklong > do not kill devil by become and evil... tak dak pekdahnya.. ko ingat diorang kesah?.. (“nanti ko gak yang sesak nafas.. ko gak yang migraine”… - penah dengar tak ayat tu?.. hehehhehe…)


Kamar > dh kembali terjalin – slam... kehkehkeh...


Kak Piah > ko nak ugot lagik?.. hah.. ko ingat janji kita yer.. kihkihkih… kom kaktiny banjer capati.. (takde mende lain ke yang ko nak ngidam hah?..)


Ahmoi > iyerlah sgt ko layanz merapu kaktiny dik oi… ooo… gi oberse nk ikut.. coti2 mesia takmoh.. bertuah…


Ladylikeme > haha.. dah balik pun cik kak sorang nih.. welkam bek gak.. hehehhe


Masy> mujur mashetic.. bukan mashgetik..kihkihkih.. (eh… ko tak marah kan baby kan kan kan.. hihihi)


Penyubiru > tak pa takpa.. kengkadang itu.. ‘diam’ lebih baik dari berkata-kata.. iyer tak.. hihihi


Lupakanje > main boling jom acik.. hhehehe

Maksu > wah.. mesti maksu terikut2 ajaran paris hilton kan... mandi kat kolam bapak dia.. yang sumer hotel2 HILTON tuh.. heheheh


Gdiz > maksu mmg.. power weh.. biasaler.. mak tu coti minda.. anak yang syok nyer pon... hehehhe


Axim > tetiba kaktiny rasa cam nak makan luar plak malam nih.. (kahkahkah.. ngelat skit... tapi telur mata tu mmg menawan qolbu weh... pandai axim goreng camtu..)


Neeza shahril > mmg pun kak oii.. ni pun dia tuntut ni nak ajak pi lagik.. adoihaiii...


iina > aku faham makud senyuman ko.. hihihi... terima kasih kerana membawa senyum dan senyum bersama aku...

TokMa said...

Salam kaktiny, amboiiiii...jenjalan tak bagi tau umah no. 1 pun..takut kita ikut ker!! sian kita, sebelah umah pun dah lama tak nampak muka.

KAKTINY said...

tokma > betul lah.. kita ni baru betul.. DEKAT TAPI JAUUUHHHHHH.... (ada satu plan ni.. canteek punya.. nak ajak tokma ngan afiff... nanti kita roger-roger k.. hihihi)

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.