Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Wednesday, November 12, 2008

Johnny : Back to Back and Repeated Action…

Bak kata achiklupakanje.. aku kena mandrem ngan Johnny.. aku rasa pun mungkin ler.. (tolong sesapa pi berubatkan aku weh.. tapi sebelum bawak pi berubat.. teman aku makan kat Johnny dulu tau… hahahhahahaaa…)

(sambung citer semalam...heheheh) Sesampainya di JJ Seremban.. terus menapak laju jer carik Johnny.. dlm aku dok berjalan tu, timbul soalan dari akak unibers:

Akak unibers : ko tau ker Johnny tu kat ner?.
Aku : tak
Akak unibers : beh tu, yang ko laju sgt naper?
Aku : Alah..orang jalan biasa jer lah.. dia tu yang langkah ‘kecik’ (hehehe).. (tapi tu ayat aku dlm hati jer lah.. kahkahkahkahkah....)

Order bermula.. oleh kerana aku sibuk melayan nureen makan ‘Thai Chicken Rice” (sepinggan dia sorang ooo… nampak jer kecik… hehehhe.. bukan ikut mak dia tau.. BUKAN!!!)… makanya, taklah byk gambar yang aku leh snap.. TAK SEMPAT AKU NAK AMIK GAMBO “BANANA SPLIT ALL COKELAT PLEASE” yang kak unibers pesan “Bring it NOW okeh” kat org Johnny tuh.. (aku dengar-dengar ler.. ada org DEMAM + BATUK… aku tak tau ler SAPA YANG KENGKONON SAKIT TAHAP KRONIK TAK LEH BANGUN DARI KATIL… SAPA YEK????? Acik lupakanje.. tolong JAWABKAN.. sapa yang dok mengadu sakit demam kepialu batuk tibi pelbagai tuh!!!)

Seusai menyuapkan nureen nasi ayamnya, aku suruh nureen pi main2 kat luar ditemani Anis yang cantik itu… Elok aku toleh jer nak start makan… KORANG TAU APA YANG AKU TENGOK????... korang tengok sendirik ler… maleh den nak citer..


Aksi akak unibers korang tgh menonggengkan periuk sup Johnny mengikis segala yang terlekat dan tersumbat.. KE MANA DITUANGNYA???



KE MANGKUK DIA LER!!!...
siap kikis saki baki yang melekat tuh.. dan dituangnyer terus sos belen belen tu dlm mangkuk kecik yang terakhir tuh...


dan lihatler AJNIB yang dah kekenyangan tak mau layanz citer diorang yang tgh "MENGUTUK" dia.. hehehhe

Ches ches ches.. ni SAPA YANG MENGIDAM SEBENARNYA NI???.. SAPA TEMAN SAPA TAK TAU????... konpius aku... (MCM NI LAGI NGAKU DEMAM + BATUK + SAKIT PELBAGAI???.... POOOOODDDAAAAA!!!)


Habis sessi bayar membayar kat Johnny tuh… kami ronda2 kat luar JJ tuh… Nureen nak naik “kuda”.. (sebab kalau kat alamanda, dia akan naik ‘kuda’ – alah menatang yang kena taruk duit tu kalau nak naik.. yang ada kete ler, motor ler, bob the builder ler… tapi nureen bantai balun summer dipanggilnya kuda..), si ady kata.. kalau nak naik kuda, baik pegi IOI.. mmg sah sah ada “KUDA”.. “Merry Go Round” tuh… IOI?.. PUCHONG?.. hohohohoho… AKU SUKER AKU SUKER… AKU ON JER.. (pasal Puchong dah dekat ngan area umah aku dah weh.. maknanya DIAORANG KENA NAIK KL.. kahkahkahkahkah…)

SET… ke IOI.. sebagai syarat perjanjian tidak DIBATALKAN di saat akhir.. AKU CULIK SI ANIS NGAN ANJIB naik kete aku.. SO, takder alasan UNTUK TAK JADI dipertengahan jalan kankankan….

(kisah aku ngan anjib dlm kete, esok ler aku citer… sakit jiwa ooooo… hahahhahahhaa..)

Sampailer kami ni di IOI… dan tujuannya HANYALAH….




ITU JER!!!.... sekadar naik menatang tu jer… dan TUKANG BAGI IDEA tu ler yang jadik TUKANG MENEMAN BEBUDAK TU NAIK KUDA.. hahahhaha.. tenkiu UNCLE ABANG… (nureen pun konpius nak panggil apa.. abang ker uncle.. last-last dipanggilnya ady ... "uncle abang".. yang kak ungku plak dipanggilnya "KAKAK UNTIE"… kakak lagi ker??? Kahkahkahkah… )


Dalam dok ronda2 masuk Nichii Fashion House, Nureen nak minum.. then semua tanya nak minum mana.. (kak ungku tgh dok ber Roger ngan achik lupakanje), katanya acik kat putra height.. so, aku suggest ke ALAMANDA.. (sian Nureen kan.. aku kan DAH JANJI.. tgk muka cam tak puas hati jer sbb semua tempat yang aku bwk tu BUKAN ALAMANDA!!! Huhuhuhu)… aku ckp kat semua.. jom minum kat ROTI BOY ALAMANDA.. semua kata OKEH… SET…

Sekali lagi Anis ngan Azib naik kete aku.. aku rasa aku cam tau jer jalan nak pi alamanda dari Puchong nih.. (aku pakai instinct ler…).. so, aku cilok sioni dan sana.. MAKANYA AKU SAMPAI DULU KAT ALAMANDA WEH!!.. (acik, instinct gue buleh pakai ler.. tak macam instinct acik.. boooo booo boooo… blueweakkk..)

Pun ada citer aku ngan anjib yang akan diceritakan dlm entri khas “AKU NGAN ANJIB”!!!!....

Dah semua sampai Alamanda, pakat bertanya ler nak lepak mana.. konon kata tadik kat ROTI BOY kan kan kan.. tapi kak ungku kata.. tempat open sgt (kononler tuh..).. pastuh aku apa lagi..

DAH SAMPAI ALAMANDA KAN KAN KAN.. kaki aku taunyer nak tuju satu tempat jer… kat mana lagi?.. JOHNNY!!!!!!.... bila aku bagik cadangan… SEMUA.. AKU ULANG… SEMUUUUAAAAAA….. (ketujuh-tujuh orang MEREKA SEMUAAAAAAAA……) SEPAKAT BAGI KATA SETUJU!!!!!....

SO, LET’S JOHHNNNNNYYY…. AGAAAIIINN!!!!!....
(so, korang mesti ‘terpengaruh’ ngan kata2 aciklupakanje yang AKU ngan KAK UNGKU kena MANDREM ngan JOHNNY kan.. hahahahhahahahahhaaaa…..)

Kali ni oleh kerana Nureen dah kekenyangan (dan KELETIHAN akibat perjalanan ke ALAMANDA YANG MAHA JAUHNYA...), makanya.. PELUANG AKU PLAK NAK MELANTAK JOHNNY PUAS-PUAS.. Nureen yang dah KELESUAN dah tuh... hehehhe


Ni plak muka-muka yang cam NAIF BARU SAMPAI tanpa MAKAN APA2 LAGIK.. (KONOOONNN)... muka maintain cam baru datang dari JAUUUHHHH....

laskar-laskar cinta hati kak ungku nor.. yang SABAR MENANTI... hihihhii...

ni plak muka "KAKAK UNTIE" Nureen yang cam baru bangun tido jer.. (MUKA ORG DEMAM.. korang percaya ker????....) - cam NAIF jer kan..
Percaya tak orang naif di atas tu taknak makan STEAMBOAT JOHNNY... cam INSAF jer kan.. tapi korang tau apa yang dia mintak???.. Tengok tuh!!!..

Nasi + Daging Black Pepper…
(DIET????... KAK UNGKU NAK DIET?????.... AKU GELAK GULING GULING GOLEK GOLEK KELILING ALAMANDA LAH WEH..)

Lihatlah njib yang DAH SERENDER tuh...


Selepas SELESAI makan.. kak ungku kata ACIKLUPAKANJE ada kat ALAMANDA.. kat dlm K4... aku suh jer dia masuk Johnny.. jumpa kat dalam Johnny lagik senang..
(RUPANYA ACIK DH SAMPAI LAMA.. TAPI DIA TAK BERANI NAK MASUK JOHNNY – KERANA MENGIKUT INSTINCT DIA, TAKKAN KAMI PI JOHNNY LAGIK.. TU YANG DIA DOK MELILAU SAMPAI MASUK K4 TUH... CES CES CES.. MMG ACIK TAKDER DERIA KE-6 TUL LER... HAMPESSS TUL...)

Rugi acik.. kalau tidak leh join makan.. barang sepinggan ‘Banana Split” ker.. (org nak belanja pun jual mahal yer acik yer.. takper takper…)

Lepas sessi membayar, kitaorg pegi tempat WAJIB TUJU SELEPAS JOHNNY… mana lagik.. FEMES D EMES tu ler… (kak ungku dh tak tuju ke eskeleter dah.. dah TERRERR dah.. hahahhahaaa…)

Seronok plak rasanya jalan2 camni.. selalunya kalau hari minggu, nak jalan kena tunggu abang jer.. ni aku dah terror jalan ngan kawan2 weh… BILA LAGIK ABANG NAK GI OUTSTATION YEK?... hehehehheee… (AKU HEPI GILER KUAR NGAN DIORANG YANG BEST NIH.. BEST SESANGAT... duit buleh carik.. KEBAHAGIAAN DAN GELAK KETAWA.. lahirnya dari hati yang ikhlas.... I LUV THEM!!)

Sepanjang jalan balik, Nureen mengaruk nak suh ajak KAKAK ANIS tido umah.. masa kat alamanda, aku beli cincin kat nureen.. masa balik umah.. nureen bising kat aku.. “Ibu, naper ibu tak beli cincin macam nureen kat kakak anis?..”.. SUDAH!!!.. SAH AKU KENA PINJAM ANIS LEPAS NIH.. HEHEHHEEE… (encik NAGA, sila jangan JELES… hehehehhe).
.
.
.
.
HABIS SETAKAT SINI?... nehi nehi…

Oleh kerana AKU DAH JANJI NGAN AMIR & THE BOYS (sepupu sepapat..) NAK BANJER MAKAN SEBAB TOLONG BETULKAN STREAMYX AKU AND SEBAB TOLONG PASANG MEJA DAN ALIHKAN PERABOT UMAH AKU..

Makanya… aku tak mau citer banyak.. TENGOK JE LAH KAT MANA DINNER KAMI MALAM TUH!!! Kalau rasa-rasa kenal tempat, sit meja no. 10 dan 11 tuh.. andai tau kat mana kedudukan dan jenis menu yang dihidangkan.. MAKA TERJAWABLAH PERSOALAN!!!!


nureen setia dgn nasik ayamnyer.. kali ni maktok plak yang suap.. ibu nak 'rehat'.. hehehhehe..

bebudak yang banyak BERJAAASSAAA dalam mengangkat barang perabot umah aku weh.. nak plak si baju putih tu.. mmg byk membantu weh.. ada problem jer.. dialah tempat aku meroger... hatta nak pinjam duit pun aku roger dia... kahkahkahkah... patutnya adik pinjam kat kakak kan kan kan.. tapi ni terbalik kuang.. hahahhaa (amir ler tuh.. adik aku yang no.3 tu.. single, bachelor and ebelebel.. sapa nak jadik adik ipar aku.. sila ym aku .. kahkahkah.. ampun amirrr....) - yang lain2 tu sepupu-sepapat aku.. semua single and available.. nak try yang mana?.. meh aku kenalkan.. hhahahahhahaha...



INILAH KISAH AKU DAN JOHNNY... sekian wassalam..

WAKAHKAHKAHKAH..HAHAHHAHAHHAHHAHAHHA….

15 comments:

kamar hati said...

hihihiih...memang confirm kak tiny dah kena mandrem ngan Johnny tu....uishhhhh....dasyat sungguh penangan Johnny tu yer....

kena tanya ngan tokeh Johnny tu la....ayat apa yang dia baca kat kak tiny ni....sampai boleh ngulang p ke situ aje....

hihiihihi...

Ungku Nor said...

masyaAllah!!!!
malam tu pun ko pi alamanda balik semula??
baik takyah balik rumah..ngko tunggu je dorang terus kat situ..hehehe

akak rasa la kan,
nam bolan akak takleh telan johnnys dah pehni.
kenny rogers ke, nandos ke, pizza hut ke, boleh laa..;p

Cikgooden said...

fanatik johnny sungguh hang haih...

sebut johnny...teringat lagu

john..johnny jonathan..tara paam pam pam pam pammmmmmmmm....

ha ha ha.

Masy said...

try apply jadi duta johnny la kak kot2 leh makan free hehehe

lupekanje said...

sib baek acik tk makan sama..klu idak, ngan acik2 skali bawak tikar bantal sewa celah meja Joni tu 2-3 malam....huhu..(sbb pas ni tenemen tertutup boling lak kat bawah joni...)

KV said...

wah3x.. mentang2 dh hantar assignment, sakan yer. Dgn kak ungku sekali tu!!!

kakpiah said...

kak, lenkali pi johnnys bitaw skalik kt tokey tu URL blog akak.. mana taw atas ke'fanatik'kan akak terhadap Johnnys tu membolehkan akak menjadi duta diorang? kan? kan?
Tp saya takot tokeh tu seriau ja.. depa lantik akak jadik duta jer tp akak teros pindah berumah tangga dok dlm kedai tuu.. huwah..huwah..

Anonymous said...

hahahaha...mmg sah2 kn mandrem jhonny ler akak n kak ungku...tapi akak lg arah..pas ni kalau kak tiny hilang u all cari jer dia kat Jhonny sure akan jumpanya...hehehehe

yani_worldpeace said...

mak ai..tengok perut njib tu ha???hehheh

Mak Su said...

"john johnny jonathan" suker tak?

Anonymous said...

mak aiiii..3 kali makan johnny dalam berapa hari?ke 2 hari...kolesterol tinggi woooooooo...hahahaha

Kaktiny said...

Kamar > pasai kuah dia.. sos dia… dan ianya adalah SUP STIMBOT!!!... feveret weh… hehehehhe..

Ungku Nor > tu elr.. rasa2 nak pindah duduk tepi opis acik lupakanje tu.. hari2 buleh pi ngulang… wakhakhakhakahkah…

Betui ker lu dh ensap?.. kalau gua roger minggu depan.. nak ikut tak?.. kehkehkeh…


Cikgooden > Johnny’s tu feveret ler.. citer industan tu pun tiny layanz gak cikgooden oii.. best oo citer tu.. hehehhe…

Masy > pehtu leh banjer ko gak kan kan kan… itu yang ko nak sampaikan kan kan… hehehhe…


Acik > biler tu tonamen tu biler? Biler?.. lepas main tu kita makan kat joni acik.. jom jom jom.. hehehhe…

KV > bahgia ooo dh cuti sem… hehehhe…


Kakpiah > terasa cam nak jer link kan url blog kaktiny ni kat website joni.. hehehe

Ahmoi > ko tu bile lagik nak dtg KL?..

Worldpeace > sesapa pun takleh lawan ‘kebulatan’ perut anjib tuh… hehhehe

Maksu > suker lagu tu.. suker tgk filem tu.. tapi dh lama kan.. jaman jopun dulu tuh.. hihihihii..


Kadok > lalalalalllaaaa…. Tak nak baca.. apa kolestrol?.. cinta kolestrol ker?.. lalalallalala.. ;p

iina said...

Tiny

oooo agaknya johny nie yang ko nak bawak aku open table ari tu kot hehehehe.. takpe lelain kali.. sini bukan takat johny.. nama mat2 saleh semua pun ada..

3 kali makan kat johny satu ari.. uih.. dahsyat.. jangan nanti ada pulak sesat nama anak ko letak nama johny udah ;)

chinta said...

kak tiny,
lama betul tak dtg sini...bz giler..mcm2 cerita sudah tertinggal ler..

sajek buat kecur air liur la entry nie...

Kaktiny said...

iina > aahhh.. situ ler yang aku nak bawak ko ngan laki ko tuh.. nanti ko balik aku bawak yer.. ngan adiah ko jugak.. (kiranya sekali lagik jumpa.. kena double ler yer.. heheheh)


chinta > lamanya tak jenguk umah kaktiny.. (dahler pintu umah dia kunci..cam kaktiny dolu2 tuh.. hehehe... biziz yer..)
Chinta balik mesia nanti calling2 kaktiny yer.. kaktiny open table kat.. heheheh... maner lagik kan kan kan... hahahahha...

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.