Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Tuesday

Mimpi orang jauh..


Semalam aku mimpi jumpa sahabat yang jauh di mata dekat di hati..
Tapi tak tau jumpa kat mana.. dia balik sini ker atau aku pegi sana tuuh...
Hahaha..

Agaknya sebab aku mmg teringin nak pi sana kot.. pasai tu aku mimpi orang glasgow tuh.. kehkehkeh...

Tapi tak ada pulak nampak salji... (kat glasgow kan tengah salji skrg nih..).. dia balik mesia kot.. kat mana sebenarnya eh?.. kat mesia ker kat uk nun??.. aaaaaaaaahhhhhh???...

Ala... itu kan MIMPI... tak kisahler kat mana pun.. yg penting... dapat gak jumpa.. buleh gitu??... hehehehehheheheee.....

12 comments:

en_me said...

ammvoiiii akak tiny mimpi ghitewww.. ehehe

Tie said...

Dia sebut-sebut nama Tiny kot !

AHMOI said...

tu tandanya kak tiny nk p london kot..hahahhahaha

@xiM said...

betul betul betul..

tak kisah la kat mana mana pun

janji boleh jumpa sudah..dalam mimpi pun dalam mimpi lah..haha

xiiinam said...

Bila nak mimpi jumpa cjLah?


Nanti ckLah belanja kalau kita jumpa dalam mimpi tu!!!



:)

iina said...

Ahaks.. mula aku muskil tajuk entri ko nie.. wakakakah... rupanya ko mimpi jumpa aku ke hehehe..

yeye aku ngaku mmg ada sebut n ingat ko semenjak beberapa mggu nie ahaks.. tgh amat bz skrg ini.. nak settle visa aku.. study yg mood nak cuti.. sejuk yang menggila dan beku.. jalan yang licin.. takleh jln laju2 krg jatuh terlentang 1 hal.. hehehe..

rugilah ko tak nampak salji.. skrg nie hari2 turun snow.. aku syak xmas nie mesti penuh salji.. leh main gelongsor xmas nie ;)

anjang said...

teringin juga nak masuk dalam mimpi tu, mana tau boleh pergi london

KAKTINY said...

en_me > kalau mimpi tu jadi reality ... best gaks.. hihihi


Tie > agaknyer la kot kak tie eh.. hahaha...


AHMOI > amiiiiinnnnnnn… masin mulut ko ani.. sampai le kaktiny ke sana.. hehehe..


@xiM > janji dapat jumpa.. kan.. kehkehkeh…


xiiinam > cklah nk banjer ice kacang eh?.. ke kambing boer panggang?.. hihihihi…


iina > tu ler.. tetiba je sepanjang malam aku mimpi ko.. hahaha… cepatler settlekan apa yg patut.. cepat balik mesia.. buleh aku jumpa ko betul betul.. hehehe..
- tak dpt tgk salji ‘live in convert’.. dpt tgk gambar yg ko upload pun jadilah.. huhuhu..


anjang > jom jom.. jom pi London naik “kapal mimpi”… hahaha..

ketam said...

ni mesti kes tak basuh kaki ni....hahahaha

Yunus Badawi said...

Malam ni Tiny pasang aircond kuat2. Kalau mimpi mesti ada salji hehehe

aNIe said...

Tiny...heran kan...kita ni mimpi...selalunya tonggang langgang...tapi macam tau kat mana...kalau orang pun sama...muka tak nampak...tapi tau itu orangnya...

Kalau mimpi kat salji bestt!! Mesti malam tu tgh hujan...air cond pulak kat darjah yg minimum...hehhhe

KAKTINY said...

KETAM > iya la sangat.. aku dh siap amik wuduk tau!!.. hahaha..

YB > kalau pasang air-corn kuat2 bukan setakat mimpi salji.. nanti banjir tilam.. (anak kencing laa.. hahahaha..)

kak anie > betul kak.. tu namanya 'mainan' tido.. dh main-main.. mmg tunggang langang kan kak kan.. hihihi

YA.. NI AKU NI..

My Photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.