Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Thursday, December 31, 2009

TUTUP TIRAI… 2009


Hari ni hari terakhir kalenda 2009… (juga hari pertambahan usia… hihihi..)…
Esok.. 2010 punya diari pulak akan dibuka..

Tak kira hari apa pun.. yang penting.. SETIAP HARI... sebelum tidur, kita mesti berlapang dada.. maafkan setiap orang.. mohon keredhaan Allah.. bertaubat atas dosa dan kekhilafan... dan REDHA dengan perjalanan hari kita...

dan SETIAP HARI JUGA.... Bangun paginya esok... bersyukur kerana masih bernyawa dan bernafas... berazam untuk memulakan hari dengan baik dan indah... (ujian dan rintangan tetap ada dan ia juga adalah sebahagian daripada ke’indahan’ kehidupan...)...

Hidup ini berwarna warni.. merah biru hijau ungu jingga kuning..... putih, hitam dan kelabu juga sebahagian daripadanya... So.. ENJOY OUR LIFE...

Kehidupan bukan satu jaminan.. tapi MATI adalah PASTI dan KETENTUAN di tangan yang ESA... (namun, kita dianugerahkan akal, hati dan nafsu... bijak la memilih.. pisau dan metimun di tangan sendiri... sendiri la yg mencoraknya... nk potong bulat, melintang atau taknak potong langsung.. hihii...)

Aku qoute kata-kata yang Uncle Lee selalu ungkapkan...


We enjoy warmth because we have been cold.
We appreciate light because we have been in darkness.
By the same token, we can experience joy
because we have known darkness.

Live your life with no excuses, love with no regrets,
as our life today is not a dress rehearsal...

You have to take the good with the bad.
Smile with the sad, love what you've got,

remember what you've had, learn from your mistakes,
but remember....life goes on.

And don't cry because its over,
.....but smile because it happened.
… aku bercuti sehingga minggu depan… (nak hantar anak sekolah.. TADIKA!!.. hahaha)..

Good Bye 2009... Welcome 2010....

15 comments:

@xiM said...

HAmboii akak hantar anak tadika sampai cuti seminggu yaa..haha

Selamat Tahun Baru akak!!

KAKTINY said...

mak dia yg OVER!!..hahhaa.. padahal... anak masuk TADIKA jer.. kehkehkeh...

Tie said...

Aderk ! Sedih pulak ni.. hu hu...

Kaklong said...

TERUBAT SIKIT HATI BACA NI...HUHUHUHU...TAHUN BARU, AZAM BARU....

KAKTINY said...

kak tie > bukak tahun baru tak mo sedih sedih k.. hihihi

kaklong > tahun baru.. kita ENJOY.. hehehe...

Yunus Badawi said...

Bolehlah tolong guru2 tadika tu sekali hehehe

Selamat tahun baru Tiny.

anjang said...

2010 nak datang dah, makin dekat rasanya dengan.... tank sanggup nak sebut la. lu fikir lah sendiri.

xiiinam said...

Selamat Tahun Baru!

iina said...

Happy new year.. and again happy birthday hehehe.. cuti jgn xcuti ;)

Masy said...

baru tadika tu.. klu masuk U maulah akak cuti sebulan kot heheheeheh

epy nuyer kak!

KAMATO said...

makin bertambahlah umur kita, walaupun sebenarnya makin yg tinggal umur kita

AHMOI said...

selamat menyambut 2010..apa azam baru kak..hehhe

tasekM said...

esok anak ko naik darjah satu sila cuti sebulan yek. ha ha.



.

Mak Su said...

selamat berusaha dengan lebih gigih di tahun 2010 ya kaktiny :)

caiyuk caiyuk, sukses selalu

KAKTINY said...

Yunus Badawi > tu ler.. silap2 apply jadik cikgu tadika la.. hahahha..

anjang > mati dan kiamat tu kena sentiasa pikir.. setiap hari, detik ngan ketika.. huhuhu..

xiiinam > happy new year cklah..

iina > hihihi... tq tq tq.. aku tunggu depan post box tiap2 hari.. kahkahkah

Masy > kalau masuk U, kaktiny mintak jadik tukang masak kat kolej dia lah.. hahaha.. (mcm papadom... kehkehkeh)

KAMATO > betull.. semakin bertambh tahun.. semakinberkuran gumur kita kan kan kan..

AHMOI > azam 2010?.. hmm... nk sambung PhD kot.. kehkehkeh

tasekM > anak aku naik darjah satu, aku mintak jadik cikgu sekolah dia.. kahkahkah..

Mak Su > semoga kita semua sentiasa success.. hehehehe.. amiiinn..

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.