Dengan Nama Allah..



Aku menulis untuk meluahkan rasa hati, menyampaikan pengetahuan, pengalaman dan pengajaran untuk dikongsi. Bukan untuk pujian, apatah lagi sanjungan dan kedudukan. Aku menulis untuk mengasah ilmu ’aqli, memantapkan emosi, dan sebagai santapan rohani. Aku menulis berdasarkan ruang lingkup minda yang menaksir, akal yang berfikir dan jemari yang pantas menaip. Penulisanku adalah harapan kepada diri untuk menyalur INSPIRASI. Permulaan, pertengahan dan pengakhiranku adalah doa, untuk mendapat redha Illahi bagi meraih syurga firdaus yang abadi.


"Ya Allah, redhai aku kami, hamba-hambaMu".

Saturday, June 07, 2008

Hari Ini : 06/06/08 - 4th Anniversary

Semalam 6 Jun 08 - Ulangtahun perkahwinan yang ke-4... sebenarnya apa yang dirancang langsung tak menjadi.. and.. malas nak cerita apa yang jadi dan apa yang tak jadi.. yang pasti - tak berapa best sbb tak jadi sebagaimana yang hendak dijadikan.. takperlah.. Allah lebih mengetahui kenapa dan mengapa ia perlu jadi atau tak perlu jadi..

Sebelah malam - memenuhi jemputan kahwin sepupu di 'Kampung Pengantin' - Jalan Ampang.. punyalah lamanya duduk KL ni.. mmg tak pernah dengar ada nama Kampung Pengantin - dan areanya Jalan Ampang (?).. rupa2nya belakang Proton Edar Jln Ampang Show Room.. lah.. situ rupanya.. menurut cerita-ceriti, kawasan seluas 3 ekar yang disewa daripada seorang taukeh cina tu yang dijadikan 'perkampungan pengantin' itu bernilai RM20 juta.. pheh.. 3 ekar jer.. hmm.. tanah KL.. berjumpa sanak-saudara sepupu sepapat.. bukan 'reti' /boleh nak balik awal.. end up, pukul 2.00 pagi baru sampai umah.. (aku ni kena badi balik pukul 2 pagi ker?)..

Hari ini - memenuhi jemputan kahwin lagi and balik rumah.. tertido (ter???) dgn husband + anak2 dari pukul 2.30pm - 6.30pm.. mak aiii.. lamanya.. 'qada' tido smlm..


6 comments:

shopforshoppers said...

Tiny...

Happy Anniversary (terlambat sikit wish, baru perasan).

Semuga Tiny (sekeluarga)sentiasa mendapat keampunan, keredhaan dan keberkatan dari Allah SWT.

Semuga jodoh & rumahtangga, berkekalan hingga keahir hayat dan semuga kebahagian mendaji milik Tiny sekeluarga..

KAKTINY said...

Amin amin.. Ya Rabbul 'A lamin..

time kasih akak.. semoga kebahagiaan, kesejahteraan dan kebaikan milik semua umat - dunia dan akhirat..

tasikmerah said...

hepi eniberseri....

4 tahun dah ada anak2... aku dah tujuh tahun tapi br ada anak...

apa2 pun syukur la yek...

chinta said...

kaktiny,

cantiknye tarikh anniversary...06/06...

belated but not elated,

a warm wish, for a beautiful couple, HAPPY 4th ANNIVERSARY..

KAKTINY said...

chinta > thank you so much.. beautiful couple?.. beauty ker .. hahahahhaha.. anyway.. thanks again my dear chinta

KAKTINY said...

tasik > syukur ada jugak anak... andai ada lagi rezeki ko nanti.. akan dpt gak lagi.. InsyaAllah..

YA. INILAH KAKTINY

My photo
Happy with my status as a daughter, wife, mother, sister, in-law, staff, friend, cousin, relative, umat Muhammad, as muslim and as Hamba Allah... Alhamdulillah.